Publicerat December 27, 20205 yr Någon som vet modell på denna drilling, ålder på ett ungefär? Sauer & sohn 12-12 5.6x52r, Piplängd 62cm. Enda bilden och info jag har och jag kan inte alls detta ? Bra eller dåligt något att ha?
Publicerat December 27, 20205 yr Utmärkt bruksvapen Standard DDR- tillverkat över en lång rad år Klass 2 Borrad i spången- sikte av tvivelaktig härkomst Jag ska inte säga priset i kronor, men det är inte så högt
Publicerat December 27, 20205 yr Författare 14 minutes ago Dansken sa: Utmärkt bruksvapen Standard DDR- tillverkat över en lång rad år Klass 2 Borrad i spången- sikte av tvivelaktig härkomst Jag ska inte säga priset i kronor, men det är inte så högt Ja precis siktet räknar jag inte vara något. Begärt pris 6500. För mycket? Borrad spång, nu svalnade intresse lite.
Publicerat December 27, 20205 yr Som ovan. Den kikaren i det montaget gör 0kr på priset, 5-8k är max vad jag hade betalat.
Publicerat December 27, 20205 yr 1 minute ago Skuffen sa: Ja precis siktet räknar jag inte vara något. Begärt pris 6500. För mycket? Borrad spång, nu svalnade intresse lite. Det priset är ändå relevant för den, i synnerhet om det kommer med lite patroner.
Publicerat December 27, 20205 yr Vad ska du ha den till? Ren rådjursdrilling är den perfekt. Du kan få skuret kulpipan upp till 7X57R. Räkna uppemot 10kkr för den operation. Är den i skick så det är värt det? En klass 1 drilling är inte så svår att hitta. Borrad spång? Det är inte så stort problem om man hänger ett lätt rödpuntssikte på den i ett snyggt montage- men bör ändå beaktas vid förhandlingar angående priset.
Publicerat December 27, 20205 yr Författare 2 minutes ago Dansken sa: Vad ska du ha den till? Ren rådjursdrilling är den perfekt. Du kan få skuret kulpipan upp till 7X57R. Räkna uppemot 10kkr för den operation. Är den i skick så det är värt det? En klass 1 drilling är inte så svår att hitta. Borrad spång? Det är inte så stort problem om man hänger ett lätt rödpuntssikte på den i ett snyggt montage- men bör ändå beaktas vid förhandlingar angående priset. Småvilt upp till rådjur. Ta upp pipan är inte av intresse, då finns det redan klass1 att köpa. Bra att få synpunkter. Jo det kan ju vara ett alternativ med aimpoint men jag brukar ha svårt att trivas med dom. Får nog ta mig en funderare. Priset tror jag inte är förhandlingsbart då den ligger ute på skyttetjänst och redan nedsatt.
Publicerat December 27, 20205 yr Författare 25 minutes ago sidelock sa: Det priset är ändå relevant för den, i synnerhet om det kommer med lite patroner. Högst troligt inga patroner med, ligger ute på skyttetjänst. Får ta mig en funderare.
Publicerat December 27, 20205 yr Du kan få köpa en oborrad Ferlach drilling (Ludwig Borovnik) i samma kaliber av mig. Den är lite dyrare men mycket bättre. Laddverktyg och nån ask fabriksladdat finns
Publicerat December 27, 20205 yr Författare 1 hour ago Dansken sa: Du kan få köpa en oborrad Ferlach drilling (Ludwig Borovnik) i samma kaliber av mig. Den är lite dyrare men mycket bättre. Laddverktyg och nån ask fabriksladdat finns Sänd pm el ring mig 0738392177
Publicerat December 27, 20205 yr 5 hours ago Dansken sa: Du kan få köpa en oborrad Ferlach drilling (Ludwig Borovnik) i samma kaliber av mig. Den är lite dyrare men mycket bättre. Laddverktyg och nån ask fabriksladdat finns Normalt sett är det en no brainer att ta Borowniken framför en kommunistmerkel när det gäller drillingar även om priset är det dubbla. Baksidan med kalibern är att kulan .228" vilket den är hyfsat unik om. Å andra sidan är det förmodligen jordklotets bästa klass2 kaliber med fläns. Det enda som kommer i samma härad är 243 (men det är en lynnig jävel i jmf) eller 6XC. /T
Publicerat Januari 5, 20215 yr Har en fråga om drillingar. Håller på och kikar efter en sån och hittar en hel del med separat kulspännare. Antar att det även fungerar som pipväljare så kulpipan väljs in när man spänner upp och hagelpipan väljs in när man spänner av kulpipan?