Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Tips på 2 nya sikten

Featured Replies

Publicerat

Är i behov av 2 nya sikten. 

1st Drevsikte 1-4 och 1 st pyrsch/vak 2,5-12 belyst.

Max Budget 12-15 

Vad har ni för tips

Publicerat

12 k för båda?

Begagnade Tyskar? Kolla Blocket

Nytt? Kolla Hawke 

Välkommen hit ?

Publicerat
  • Författare

Ja 12-15 totalt

Är osäker på begagnade 

Publicerat

Hawke Frontier klarar du bägge inom budgetten

Jag köpte själv en nyligen och vart mycket positivt överraskad av siktet till det priset

Hawke - PN Jakt

Publicerat

När det gäller drevsikte Meopta Optika 6 1-6x24.

Kan hända att du även kan få ett optika 6 2,5-15 för din budget på 15 000-15 500

Publicerat
  • Författare

Jag har kollat lite på Delta titanium hd 1,5-9 x 45 och 2,5-10 x 56

Dom verkar fått bra kritik, har ni någon erfarenhet av Delta?

Niko stirling Boar eater 1-4x24 

Meopta R2 2-12 x 50 RD

Det är svårt när jag inte känner någon eller att det är något företag som säljer dessa i närheten så man kunde kolla i dom.

Publicerat

Jag har ett titanium 1,5-9. Mkt fint sikte för en skaplig prisklass. Jag gillar det skarpt men jag har inte jagat med några högkvalitativa kikare typ Swarovski Z8 eller Zeiss V8. 

Publicerat

Det är ett Delta titanium HD till salu på sidan, kanske kan vara något? Om det är belyst låter jag vara osagt!

Publicerat
57 minutes ago Olof.E sa:

Det är svårt när jag inte känner någon eller att det är något företag som säljer dessa i närheten så man kunde kolla i dom.

Vart bor du? Om du är i närheten av Närke är du välkommen hit för att kolla lite prylar. Annars är det kanske någon annan någonstans som kan avsätta en halvtimmes snack och klämm och en kopp kaffe på en ny jägare.

Publicerat
5 minutes ago Dansken sa:

Vart bor du? Om du är i närheten av Närke är du välkommen hit för att kolla lite prylar. Annars är det kanske någon annan någonstans som kan avsätta en halvtimmes snack och klämm och en kopp kaffe på en ny jägare.

Jag kör ju fullt ut Hawke numera och har ett sikte ur Frontier, Endurance och Vantage serierna. Så bor TS i eller kring Halmstad kan jag dra mitt strå till stacken med. 

Mvh

Publicerat
  • Författare
34 minutes ago Dansken sa:

Tack! Jag bor i Uppsala krokarna så det blir kanske lite långt att åka men tack för inbjudan.

Jag har jagat i typ 15 år men bara med gamla och billiga grejer.  Hade ett oxo sikte i många år å det har fungerat ok tills i sommras. Jag vet att det är dynga men det har fungerat.

Nu har jag köpt en Tikka t3x med Kkc kolv, ett natt optik Pusar Digex N455 och ska även köpa ett skapligt drev och ett vak sikte.

Är inte så intresserad av grejer utan mera att det ska fungera i jakten. Därav min okunskap ang optik

Publicerat
  • Författare

Någon med erfarenheter av Gpo spectra sikten?

Publicerat

Deltas sikten är fortfarande prisvärda, jag har haft ett par st. Jag har inte haft några problem med mina. 

Det ligger ju ett begagnat här på sidan och evt kommer jag att sälja mitt. Avsikten är att byta till ett mer högförstorande från Hawke. Har sålt en del Hawke (både Endurance och Frontier) och det är överraskande bra optik för pengen ?

M

Publicerat

Ska du ha dom på samma bössa? 1.5-6x42 tycker jag duger gott till både trånga pass och vak.

Publicerat
  • Författare

2-12x50 belyst och ett Pusar Digex på en Tikka t3x med KKC kolv

1-6x24 belyst på en Husqvarna 8x57js 

• 5 weeks later...
Publicerat

Köp en aimpoint Micro och en begagnad tysk typ 2.5-10 /50        Zeiss diavari eller en helia csx 

beganat is the Way to go

Publicerat
På 2020-12-30 at 23:44 Olof.E sa:

Är i behov av 2 nya sikten. 

1st Drevsikte 1-4 och 1 st pyrsch/vak 2,5-12 belyst.

Max Budget 12-15 

Vad har ni för tips

Jag kör hawke 1-4x24. 40m synfält på lägsta förstoring. Haft en steiner 1-4x24 och hawken är lika bra i min mening, men kostade mig bara 3000kr. 

Kör även Micro h2. Älskar det siktet men ibland vill man vrida upp. 

Publicerat

Jag köpte en Hawke 1-6 "så länge" medans min Docter (samma förstoring) var på garantireparation för andra gången.

Jag ser ärligt talat ingen skillnad på dom (annat än prislappen) så jag har inte brytt mig om att byta tillbaka då Docter'n kom hem igen.