ozzian 1,072 Posted January 9 Share Posted January 9 Afrika för nybörjar jakt? Jag åker ner igen till Dannie, sist tog jag med 4 robsoftare, allt funkade men trofeerna strular. Då kostade hela resan 16500kr med 4 vilt, små som impala warthog o liknande. mn åker ner o landar i johannesburg kl 10-11, sen färd till camp provskjutning mm dag 2-6 jakt, man går 2+1 ca 0600-1100 sen siesta o lunch sen 1500-1900 sen brasa middag mm. enkelt boende men i dubbelrum med wc dusch airkondition. Observera nu,,, trofeerna har ej funkat ännu, men kanske mitt fel obs 2 jag tar ingenting för detta mer än sällskap o en bra kontakt, gissar på 12-16k + flygresan. Detta är en enkel afrika jakt där du får känna känslan att få knack på dörren, enkel frukost, gå ut i shorts tshirt kängor o solhatt, i 5h på förmiddagen sen kanske 4h exakt datum ej bestämt men siktar på 15-20 mars, kollar bäst flygresor, om egna vapen rekomederar jag air france. Quote Link to post Share on other sites
ozzian 1,072 Posted January 9 Author Share Posted January 9 Jag fick just pris, 9 dagar, 7 jaktdagar blesbuck steenbook impala wathog mat o boende , pick up dak 1 och 9 29800 rand,, ca 16-1700kr obs flyg tillkommer Quote Link to post Share on other sites
ozzian 1,072 Posted January 9 Author Share Posted January 9 åker man två kan man ta samma paket som jag 41000 rand ca 23k då har man en jägare o en fotograf, sen vem som skjuter kvittar, alltså man kan skjuta 2 var, och säkert deala o skjuta 4 impala om man vill. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts