Publicerat Januari 27, 20215 yr Nån som har erfarenhet, kännedom eller synpunkter/åsikter om denna? https://www.marksjof.se/product.html/rusan-trycke-m98-utan-sidosakring?category_id=594 Kikar på Recknagel eller Timney, men kan Rusan vara nåt av alternativ?
Publicerat Februari 17, 20215 yr Jag är också lite intresserad av Rusan men man hittar noll information på nätet. Provade att maila Nordik som verkar vara generalagent men fick inget svar tillbaka. Fick bättre resultat med en återförsäljare: Ställbart mellan 0.68-1.81 kg Säkringen låser avtryckaren och inte slagstiftet.
Publicerat Februari 21, 20215 yr Ber om ursäkt att du inte fått svar när du kontaktat oss på Nordik. Enligt Rusan är trycket ställbart mellan 0,8 och 2 Kg. Säkringen blockerar som sagt avtryckaren. Trycket är väldigt likt Timney.
Publicerat Februari 21, 20215 yr Utifrån bilderna ser säkringstangenten lägre ut än Timney's och Bold's och det ser ut som den går under ringen på slutstycksmuttern så man slipper fila i den- eller böja armen. Jag har även sett på Blocket någon som säljer dom anpassade för 1600/ 1640. På bilderna ser dom bra ut: Jag tänkte beställa ett par och undersöka funktionen
Publicerat April 5, 20215 yr Gjorde Dansken någon utvärdering av Rusan? Letar också efter ett trevligare trycke än original. Om man tittar på bilderna på trycket för 1600/1640 med sidosäkring blir jag väldigt fundersam. Infästningen ser ut vara som original och bildena visar att man ska återanvända fjädern så det där kommer röra sig på samma sätt som original vid repetering. Som det ser ut så måste säkringsknappen följa med i denna rörelse? Vad händer när man trycker ner säkringen? Då måste ju trycket fjädra och jag ser en risk att det smäller då.
Publicerat April 6, 20215 yr Jag har ett par Rusan trycken liggande nu. Jag har inte hunnit kolla mera än att konstatera att dom ser fina ut och känns bra. Men att dom skulle passa rakt av på 1600/1640 kan jag inte tänka mig. Där kommer jag fortfarande att gå på ett modifierat Recknagel trycke vid behov