Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Material till choke

Featured Replies

Publicerat

Har blivit med en Remington 1100 i kal 20. Bössan är rustad med en Cutts compensator. Tyvärr finns bara en strut med till den. Original var det tre (full, halv och kvart). Då jag har tillgång till maskiner och kompetens att ratta dem så tänker jag fixa till några strutar. 

Nu kommer frågan. Vilken stålkvalite är lämplig att använda? 

Publicerat
12 hours ago OlaK sa:

Har blivit med en Remington 1100 i kal 20. Bössan är rustad med en Cutts compensator. Tyvärr finns bara en strut med till den. Original var det tre (full, halv och kvart). Då jag har tillgång till maskiner och kompetens att ratta dem så tänker jag fixa till några strutar. 

Nu kommer frågan. Vilken stålkvalite är lämplig att använda? 

Spontant skulle jag säga verktygstål (?)  eller kallas det komp axel (?) Men är choken du har för öppen ? 

är den för trång kan den ju öppnas .. 

Publicerat

2541 skulle bli mitt val

Publicerat
  • Författare
1 hour ago culot sa:

Spontant skulle jag säga verktygstål (?)  eller kallas det komp axel (?) Men är choken du har för öppen ? 

är den för trång kan den ju öppnas .. 

Skrev fel ang vilka som är original. 

Spreader, Modified och Full ska det vara. Sitter spreader i nu. Så liite trängre skulle jag vilja ha. 

Publicerat
1 hour ago tecno sa:

2541 skulle bli mitt val

Bör funka ypperligt ja. Är väl samma som Uddeholms Impax Supreme om jag inte är fel ute?

Publicerat
1 hour ago OlaK sa:

Skrev fel ang vilka som är original. 

Spreader, Modified och Full ska det vara. Sitter spreader i nu. Så liite trängre skulle jag vilja ha. 

Spreader är väl typ 2,5-3cm invändigt, men varför inte lägga dit en riktig choke sektion ?  Med typ mod choke, du kan tennlöda en sådan som sticker över orginalpipan och så får du bort den fula cutts copensatorn 

Publicerat
1 hour ago, Sako_Finnbear said:

Bör funka ypperligt ja. Är väl samma som Uddeholms Impax Supreme om jag inte är fel ute?

Typ så ja.  Ett annat alternativ kan vara Titan kanske Gr5

Publicerat
  • Författare
23 hours ago culot sa:

Spreader är väl typ 2,5-3cm invändigt, men varför inte lägga dit en riktig choke sektion ?  Med typ mod choke, du kan tennlöda en sådan som sticker över orginalpipan och så får du bort den fula cutts copensatorn 

Vill nog behålla Cuttsen. Har fått problem med axeln och vill komma ifrån rekylen i görligaste mån. 

Publicerat

Man ska inte heller se ner på nostalgin med en cutts ? Mina första hagelskott sköts med en Remington 1100 med cutts och spridarchoke ? och på nåt sätt är det så en 1100 ska se ut i min värld, det är bara så det är ?‍♂️

Publicerat
7 hours ago TekDr sa:

Man ska inte heller se ner på nostalgin med en cutts ? Mina första hagelskott sköts med en Remington 1100 med cutts och spridarchoke ? och på nåt sätt är det så en 1100 ska se ut i min värld, det är bara så det är ?‍♂️

Typ mask format bihang .... 

Publicerat
10 hours ago OlaK sa:

Vill nog behålla Cuttsen. Har fått problem med axeln och vill komma ifrån rekylen i görligaste mån. 

Ja rekyldämpande är dom 

Publicerat
10 hours ago OlaK sa:

Portning ?