Publicerat Januari 31, 200719 yr Beror på vart du befinner dej i landet samt vädret. Normalvintern så brukar jag smyga igång runt 15:e mars här i Uppland men jag tror att söderut kan man börja tidigare. Norrut är det väl ingen idé att visa sig ute innan aprill månad eller nåt. Mvh!
Publicerat Februari 1, 200719 yr Finns det nån som jagar kråkor längst i söder som brukar säga till när det börjar hända saker. Eller är det bara ni norr över som håller på med denna jakt. :
Publicerat Februari 1, 200719 yr Har redan sett kråkpar som börjar uppträda revirhävdande. Så med rådande väderlek så kan man nog säga att det är läge för kråkjakt i söder. Råkorna har byggt på sina bo i flera veckor nu.
Publicerat Februari 2, 200719 yr En snubbe i Skånes om jag mailade med rätt mycket förut började redan i mellandagarna med kråkorna så visst kan ni börja jaga redan nu! Jävla lyxlirare... Nirvana vore att hänga upp uven utmed stranden vid Svarte eller någonstans inom 150 m från vår lilla "sydkust" där nere runt tex Ystad.. typ nu. Borde kunna ge rätt bra med kråkor och även en del trut samt förbannade fiskare ;D ;D Mvh
Publicerat Mars 11, 200719 yr verkar som om dom har börjat att sträcka även här i norr. Var ut en sväng idag och då sträckte dom fint....lite högt, men fint ;D
Publicerat Mars 11, 200719 yr verkar som om dom har börjat att sträcka även här i norr. Var ut en sväng idag och då sträckte dom fint....lite högt, men fint ;D Har du sett någon vitfågel ännu? Hoppas hinna med att dänga lite trut innan mars är slut!
Publicerat Mars 12, 200719 yr Har du sett någon vitfågel ännu? Hoppas hinna med att dänga lite trut innan mars är slut! nä, inte än tyvärr...men med den här våren så tror jag inte att det är omöjligt att dom hinner komma innan sista mars. /Fredde