Jump to content

QuickLOAD äldre än version 3.9

Recommended Posts

Dahla

Jag har version 3.9 av QuickLOAD och skulle vilja testa en sak med en fil från en äldre version av QuickLOAD (gärna ver 3.4 eller så) ifall någon skulle vilja bistå med lite hjälp.

Det spelar inte så stor roll vilken fil det är... så längen filen har ändelsen .bul, .vol eller .pro och är en orörd originalfil som kom när du köpte QL.  (filerna för kula, hylsa och krut)

Det är ju vanliga textfiler som kan öppnas i exempelvis notepad ifall man skulle vilja få för sig att redigera direkt i filen (nä, gör det inte om du inte vet vad du gör) och om det är nån kula, hylsa eller krut man saknar kanske det går att lägga till data själv tänker jag. Exempelvis Vihtavuori 555 som väl kom i senaste versionen som jag har men som väl saknas i ver 3.8 och äldre.

Det kanske står att det inte är lagligt att ändra i filen nånstans... men det skiter jag högaktningsfullt i eftersom jag har köpt och äger min egna kopia och jag borde redan ha all den data som finns i filtyperna jag efterfrågar och dessutom lite till redan...

SÅ, nån som känner sig lite hemma i sin egna dator och vill hjälpa mig lite?

Dahla

Nähä, det löste sig iof ändå... Det går utmärkt att editera och lägga till eller ta bort kulor, krut och hylsor så att köpa uppdateringar är inget jag kommer pyssla med.

Ordnade så jag slipper se förslag på laddningar med krutsorter som mer eller mindre är omöjliga att få tag i också. Nu får jag endast förslag på norma och vithauvori vilket är riktigt skönt eftersom det blir så lättöverskådligt.

Nästa grej är väl att kunna få in data från GordonsReloadingTool till QL :)