Publicerat April 17, 20215 yr Hej Vi har en KeepGuard KG891 som slutade skicka bilder förra vecka. Efter många försök att återställa allt drog jag ett mejl till Keepguard som säger att inga mejl skickas från Telia och Halebop sen 10e april... det ska vara ett problem i hela landet. Upplever ni samma sak?
Publicerat April 17, 20215 yr Författare Det var väl lite gammalt... nu verkar inte finnas någon lösning utan alla som kör med Telia ligger nere enligt KeepGuard.
Publicerat April 17, 20215 yr Ändra i inställningarna och använda en gmail-adress och använd gmail som mailserver.
Publicerat April 17, 20215 yr Författare 6 minutes ago Dahla sa: Ändra i inställningarna och använda en gmail-adress och använd gmail som mailserver. Menar du att adressen som skickar ska vara gmail? Vi har gmail som mottagarare men outlook som sändare. Ssl eller inte?
Publicerat April 17, 20215 yr Författare 10 minutes ago Dahla sa: Gissar att google kör ssl... orkar inte googla på det nu 😁 Fast ssl gäller väl för Telia servern. Har du haft liknande problem och lyckats lösa det med gmail som du skriver? Det är inställningarna på bilden som gäller. Vi kör dock med APN online.telia.se
Publicerat April 18, 20215 yr 10 hours ago Dorin_89 sa: Det var väl lite gammalt... nu verkar inte finnas någon lösning utan alla som kör med Telia ligger nere enligt KeepGuard. 2021-04-13 står det som datum på posterna i slutet, men visst det är ju faktiskt 5-dagar gammalt!!
Publicerat April 18, 20215 yr Författare 28 minutes ago Galne sa: 2021-04-13 står det som datum på posterna i slutet, men visst det är ju faktiskt 5-dagar gammalt!! Sorry fastnade på de första inlägg från maj 2020. 😁 Vi får hoppas på en lösning snart, men jag ska prova med gmail också.
Publicerat April 18, 20215 yr Jag provade med Gmail, Hotmail och Telia mail, löste inte problemet tyvärr. Nu skickar kamerorna med mms istället det får gå så länge. Kanske att det får bli mms permanent nu istället.
Publicerat April 18, 20215 yr Jag bytte till Gmail och då började bilderna skickas igen. SSL och man måste tillåta osäkra appar på mailkontot som ska sända.
Publicerat April 18, 20215 yr Min kamera som jag testade med är av en äldre sort, den kan inte hantera ssl så den behöver ha en port utan ssl. Men min kompis fick inte heller igång sin kamera och den är nyare så den kan man välja ssl i.