Jump to content

Recommended Posts

josc72

Har någon koll på kvaliteten på dessa. Tilltalande pris brukar ju inte alltid vara det samma som kvalitet.

Screenshot_20210427-154433_Samsung Internet.jpg

exabit

Har använt såna i en räcka kalibrar med rand såsom 38 Special, 357 Magnum, 44 Special, 44 Magnum, 444 Marlin och 45-70. Har varit nöjd. Men de är nog inte "Laaaapuahårda".

josc72
1 hour ago exabit sa:

Har använt såna i en räcka kalibrar med rand såsom 38 Special, 357 Magnum, 44 Special, 44 Magnum, 444 Marlin och 45-70. Har varit nöjd. Men de är nog inte "Laaaapuahårda".

"Normamjuka" då? Eller är de ännu sämre. Norma i 6,5 Creedmoor är ju nästan dubbelt så dyra.

exabit
4 hours ago josc72 sa:

"Normamjuka" då? Eller är de ännu sämre. Norma i 6,5 Creedmoor är ju nästan dubbelt så dyra.

Vet inte. Har av förklarliga skäl laddat mina randhylsor till ganska beskedliga maxtryck :)

Vem vet vad som händer med en maxladdad Douchemoor? :lol:

fubar

Jag har använt dom ett tag, var lite för långa så samtliga fick en sväng igenom verktyget innan dom gick i låset.

Annars tycker jag det är trevliga hylsor som som sagt inte är hårda.

• Like 1
Maichel

En kille i föreningen inledde sin 6.5cm bana med Starlinehylsor. Han hade inledningsvis lite svårt att få till en laddning med låg höjdspridning. Problemet löste sig när han gick över till Lapua hylsor. Han blåste inga tändhattar om man säger så! Vad jag läst mig till så ska Petersons hylsor vara "bättre" och jämnare, och är då sett till pris mer prisvärda än Starline. Jänkarna är nöjda, men Proffsen skjuter Lapua även där. 

Nu vet jag inte hur kursen eller prisutvecklingen är. Men jag räknade på att ta hem 500st Peterson -hylsor med stor tändhatt för strax under 10kr per hylsa. Riktigt bra jämfört mot Norma som jag betalat 16spänn för. Lapua kostar 13kr med stort tändhattsläge. OBS! priser är kanske lite gamla. Har inte letat hylsor på 6månader nu

/M

• Like 1
Mad Mike

Har köpt Starline till 260 Rem för att ha som engångshylsor under jakt, funkar utan problem för mig, bra fart, precision och funktion.

Mike

• Like 1