Publicerat Maj 1, 20215 yr Her er en liten film fra Norgeđ https://m.youtube.com/watch?v=mLW6YVoVkFo&t=23s
Publicerat Maj 1, 20215 yr En Ă€lghund var ju med pĂ„ filmen, tur ni har sĂ„na i Norge med. SvĂ„rt se pÄ film men tyckte Ă€lgarna sĂ„g ut smĂ„, vad brukar slaktvikten ligga pĂ„?Â
Publicerat Maj 3, 20215 yr On 5/1/2021 at 8:56 PM, karelsk blandning said: En Ă€lghund var ju med pĂ„ filmen, tur ni har sĂ„na i Norge med. SvĂ„rt se pÄ film men tyckte Ă€lgarna sĂ„g ut smĂ„, vad brukar slaktvikten ligga pĂ„? Om du tittar noga sĂ„ ser du en Norrbottenspets ocksĂ„.Â
Publicerat Maj 4, 20215 yr 18 hours ago Reppa sa: Om du tittar noga sÄ ser du en Norrbottenspets ocksÄ. Den rÀknar jag inte som Àlghund men sÄg att det var en sÄn med pÄ filmen.
Publicerat Maj 4, 20215 yr 5 hours ago, karelsk blandning said: Den rĂ€knar jag inte som Ă€lghund men sĂ„g att det var en sĂ„n med pĂ„ filmen. Han Ă€r faktisk en riktigt bra pÄ Àlg.Â
Publicerat Maj 4, 20215 yr 1 hour ago Reppa sa: Han Àr faktisk en riktigt bra pÄ Àlg. Jo inte för det, hunden fungerar sÀkert bra pÄ Àlg men jag rÀknar inte den rasen som Àlghund.
Publicerat Maj 5, 20215 yr VÀldigt fina miljöer, alltid kul med unga jÀgare som lyckas. Karelsk blandning, rÀknas det som Àlghund? Spelar vÀl ingen roll vad det Àr för fÀrg pÄ hunden sÄ lÀnge den jagar effektivt, eller?
Publicerat Maj 5, 20215 yr 3 hours ago MKJ sa: VÀldigt fina miljöer, alltid kul med unga jÀgare som lyckas. Karelsk blandning, rÀknas det som Àlghund? Spelar vÀl ingen roll vad det Àr för fÀrg pÄ hunden sÄ lÀnge den jagar effektivt, eller? De Àr vÀl hur man ser det, fast jag jagat med en finne som skÀller Àlg sÄ Àr det ÀndÄ ingen Àlghund för mig. BÀsta med filmen Àr att jag fÄtt visa den Ät flera grÄhunds Àgare att det anvÀnds jÀmthund i Norge.
Publicerat Maj 5, 20215 yr 10 minutes ago karelsk blandning sa: De Ă€r vĂ€l hur man ser det, fast jag jagat med en finne som skĂ€ller Ă€lg sĂ„ Ă€r det Ă€ndĂ„ ingen Ă€lghund för mig. BĂ€sta med filmen Ă€r att jag fĂ„tt visa den Ă„t flera grĂ„hunds Ă€gare att det anvĂ€nds jĂ€mthund i Norge. Ja bevis pĂ„ att det jagar norsk Ă€lghund grÄ i Sverige behöver du ju inte leta riktigt lika lĂ€nge för att finna.đ
Publicerat Maj 6, 20215 yr 17 hours ago, MKJ said: Ja bevis pĂ„ att det jagar norsk Ă€lghund grÄ i Sverige behöver du ju inte leta riktigt lika lĂ€nge för att finna.đ En annan pĂ„ laget skaffade jĂ€mthund förra Ă„ret han med sĂ„ snart blir det tvĂ„.Â
Publicerat Maj 6, 20215 yr Det Àr den bÀsta Àlghundsrasen som finns att tillgÄ genomgÄende i Norden, för det finns ju mÄnga bevis. Som regel vÀldigt trevliga hundar ocksÄ.
Publicerat Maj 6, 20215 yr 42 minutes ago Reppa sa: En annan pĂ„ laget skaffade jĂ€mthund förra Ă„ret han med sĂ„ snart blir det tvĂ„. Klokt dĂ„ har ni hundar iaf, mycket roligare med lite fart i söken. Sen att dom flesta Ă€r rĂ€tt lĂ€tta att ha och göra med hemma Ă€r bra. SĂ„g ut pĂ„ filmen att ni hade bra mycket bĂ€ttre lydnad pĂ„ hunden Ă€n jag sjĂ€lv, enda sĂ€ttet fĂ„ fast min Ă€ldre jĂ€mte Ă€r att stĂ„ pĂ„ spĂ„ret efter det Ă€r stött eller vatten mellan och den yngre ser inte ut bĂ€ttre. Â