Publicerat Maj 7, 20215 yr Hej! Velar mellan Zeiss V4 eller Steiner Ranger, vilka är för- och nackdelarna mellan dessa två? De ligger ju likvärdigt i pris.
Publicerat Maj 7, 20215 yr Vilken förstoring tittar du på? Bara serienamnet är inte allt, tyvärr. Personligen skulle jag kunna tänka mig ett Ranger 4-16, men V4 lever inte alls upp till det fina namnet. V4 är legotillverkat i Japan för Zeiss, Rangern är tillverkad av Bushnell i USA. I den prisklassen väljer jag hellre t.ex. Delta som rent generellt ger avsevärt bättre optik till lägre pris. Finns så klart andra bubblare, de flesta tillverkade i Japan.
Publicerat Maj 7, 20215 yr Författare Jag kikar främst på V4 3-12x56 eller Ranger 2,5-10x50. Var inne på Jaktia och han förespråkade Rangern. Delta har jag inte kikat på alls, har inte så bra koll på kikarsikten så tips mottages gärna.
Publicerat Maj 7, 20215 yr Författare Som fortsättning på mitt förra inlägg: Skulle du till exempel föredra https://www.pnjakt.se/art/delta-titanium-hd-2-5-15-50-4a-belyst.php framför både rangern och zeissen?
Publicerat Maj 8, 20215 yr Ja, precis. Kolla även säljes-delen här på Jaktsidan, ibland dyker det upp begagnade pärlor.