Hoppa till innehåll

Nya modeller från Miroku


M-98

Recommended Posts

Någon som har sett/klämt den nya MK 11 från Miroku ännu? Verkar riktigt trevlig. Dcck så är inte djurgravyr min grej..scroll och rose and scroll är prydligare i min värld. https://miroku.eu/products/shotguns/over_and_under/mk11/

Trevligt att Miroku också har med sina parbössor på hemsidan.

 

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ny och ny... En mk70 med sidoplattor. Samt apigt mycket bättre finish även på insidan. 

Typ en uppsydd ny kostym. 

/T

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Turkisk valnöt, ingen claro längre. Det är väl skoj att Miroku kommer med lite nya bössor. Tidigare har det varit sparsmakat. Japp, Miroku har anamat "det är kläderna som gör mannen". :)

Beretta verkar ju snarare arbeta med att förbilliga mycket av sin produktion. Spännande vad som komemr att hända hos Holland & Holland nu.

Det hade varit skoj om Miroku gjort en Woodward/boss,Kemen/Perazzi mx12 mf.l-klon med bra pipor, turkiskt trä och scrollgravyr - den hade nog sålt bra..

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

6 hours ago pmt sa:

Ny och ny... En mk70 med sidoplattor. Samt apigt mycket bättre finish även på insidan. 

Typ en uppsydd ny kostym. 

/T

Jaha, jag trodde den skulle vara byggd på 725, kommer du testa den i VT?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

26 minutes ago 228 sa:

Jaha, jag trodde den skulle vara byggd på 725, kommer du testa den i VT?

Browning har mig veterligen ensamrätt på 725 i si-så-där 8-9 år till.

Om jag ska testa den, vet ej. Den ligger inte i pipen vad jag hört... Där ligger nog bara Beretta Ultraleggerio, Zoli Kronos och nån Guerini före om jag tolkade redaktionen rätt. 

Men vi får se om Torsbo tar hem en..... Det kan ju hända. 

/T

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

https://www.shootinguk.co.uk/reviews/shotgun/miroku-mk11-game-sideplate-6199

"The gun is a true hybrid from the Miroku/Browning stable, taking a lower action profile from the Browning B725 and an inertia trigger mechanism from the latest Browning B525. However, the action design and overall shape are unique and represent a giant improvement in aesthetics from all earlier Browning/Miroku sideplate firearms."

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Den där måste jag prova! Måste vara bra likt min B25 i uppförand? Vad är de för pris på den?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vad kostar den !? Och hur lång leveranstid är det på den (om någon vet) ? Själv har jag en beställning på en B525 Hunter sedan i februari och än har jag inte hört någonting...

F ö så gillar jag inte utformningen på framstocken, jag föredrar scnabel, tycker det blir snyggare då.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Smaken är som baken @MrT. ^_^ Jag tycker Schnabel är ett fördärv... Mk11 sideplate väckte ett oerhört habegär, är bössan så bra som de engelska recensionerna ger sken av så kan den vara väl värd 78-79.000kr... Väldigt vacker!

/M

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

39 minutes ago Maichel sa:

Smaken är som baken @MrT. ^_^

Så sant. Det finns min smak och dålig smak 😉

40 minutes ago Maichel sa:

är bössan så bra som de engelska recensionerna ger sken av så kan den vara väl värd 78-79.000kr

Ok, jag väntar nog på min B525 istället 😎.

 

  • Haha 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

2 hours ago hs_merkel sa:

Hitta riktpris 6199 pund!

~ 70 lusentappar...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...