Hoppa till innehÄll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋼) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Reparation s&b

Featured Replies

Publicerat

Med min vanliga tur sÄ höll siktet 2 skjutningen före en lins lossnade i det sÄ nu mÄste jag skicka in det pÄ rep.

Vet inte vad som hÀnde och varför men skyller pÄ warne fÀstena som för andra gÄngen böjde rekyl stoppen, sen tycker jag att dom Àr fel med lod delningen.

Hur fungerar det och hur lÀnge tar det?

Siktet Àr ett s&b klassik 3-12x42 

Borde vÀl ÀndÄ gÄ som ett garanti Àrende.

Publicerat
1 hour ago karelsk blandning sa:

Med min vanliga tur sÄ höll siktet 2 skjutningen före en lins lossnade i det sÄ nu mÄste jag skicka in det pÄ rep.

Vet inte vad som hÀnde och varför men skyller pÄ warne fÀstena som för andra gÄngen böjde rekyl stoppen, sen tycker jag att dom Àr fel med lod delningen.

Hur fungerar det och hur lÀnge tar det?

Siktet Àr ett s&b klassik 3-12x42 

Borde vÀl ÀndÄ gÄ som ett garanti Àrende.

Ja visst borde det gÄ som garantirep.

Kontakta forman dÀr du har köpt det sÄ ska det vÀl fixa sig.

Publicerat
  • Författare

Köpt begagnad nyss nÀstan sÄ var den vanliga turen som var framme ganska direkt.

BÀttre nu Àn mitt i jakten iaf.

Publicerat

Du verkar ha tre val:

NÄgon av dessa tvÄ borde kunna hjÀlpa till: https://www.schmidtundbender.de/en/find-a-dealer/europe/sweden.html

Alternativt, kontakta S&B direkt, det brukar bÄde gÄ fortare och bli bÀttre med direktkontakt.

Raggarö

Publicerat

Jag har skickat tvÄ sikten till S&B direkt och det har varit riktigt bra service och inget knorrande.

Publicerat

Tog tvÄ och en halv vecka för mig nyss att fÄ tillbaka ett sikte pÄ garantireparation frÄn SuB. 

• 2 weeks later...
Publicerat

S&B har en lysande kundtjÀnst sÄ bör inte bereda nÄgra problem..

Publicerat
  • Författare

Ska försöka ta tag i att skicka ivÀg siktet under veckan om det gÄr bra.

MÄste bara fÄ hjÀlp att skriva.

• 2 weeks later...
Publicerat
  • Författare

Nu har jag fÄtt adress vars siktet ska skickas men reparationen gÄr inte pÄ nÄgon garanti sÄ fÄ se vad slut priset pÄ det blir.

NÄ finns inte mycket annat Àn att skicka in det, men kanske var första och sista s&b jag Àgt.

Eller jag har haft ett till som försvann om man kallar det pÄ en utlÄning.

Publicerat

Om det nu hade varit sÄ att du hade tappat bössan nÀr du skulle ta den ut ur bilen, och sen upptÀckte nÀr du kom till skjutplatsen att linsen var sprucken och du sÄg regnbÄgar i siktet- dÄ hade reparationen gÄtt pÄ drulleförsÀkringen pÄ din hemförsÀkring:

"En plötslig hÀndelse genom yttre vÄld"

Nu var jag inte dĂ€r och sĂ„g det hĂ€nda, men sĂ„ kunde det ha gĂ„tt till 😉

I fall dÀr nÄgot liknande har hÀnt kontaktar man sitt försÀkringsbolag. Dom vill ha en skadeanmÀlan in och begÀr sen ett kostnadsförslag pÄ reparationen.

NÀr det Àr klart betalar dom reparationen minus sjÀlvrisken som du fÄr betala sjÀlv.

Det Àr dock inte sÀkert att hela reparationen blir sÄ mycket dyrare Àn sjÀlvrisken.

Publicerat
  • Författare
1 hour ago Dansken sa:

Om det nu hade varit sÄ att du hade tappat bössan nÀr du skulle ta den ut ur bilen, och sen upptÀckte nÀr du kom till skjutplatsen att linsen var sprucken och du sÄg regnbÄgar i siktet- dÄ hade reparationen gÄtt pÄ drulleförsÀkringen pÄ din hemförsÀkring:

"En plötslig hÀndelse genom yttre vÄld"

Nu var jag inte dĂ€r och sĂ„g det hĂ€nda, men sĂ„ kunde det ha gĂ„tt till 😉

I fall dÀr nÄgot liknande har hÀnt kontaktar man sitt försÀkringsbolag. Dom vill ha en skadeanmÀlan in och begÀr sen ett kostnadsförslag pÄ reparationen.

NÀr det Àr klart betalar dom reparationen minus sjÀlvrisken som du fÄr betala sjÀlv.

Det Àr dock inte sÀkert att hela reparationen blir sÄ mycket dyrare Àn sjÀlvrisken.

HÀnde under skjutning tror jag, hade skjutit in dagen före och tÀnkte skjuta nÄgra skott till före vi Äkte hem igen och dÄ mÀrkte jag det.

Ibland hÀnde inget och nÀsta gÄng sÄg man ingenting före förstoring vredet Àndrades.

Hade troligen gÄtt att fÄ pÄ försÀkringen men gÄngen hÀr skippar jag det, annars fÄr jag snart ingen försÀkring med min tur.

Publicerat

Jag sa inte du skulle göra det.

Det var en hypotetisk tomat 😉

• 5 weeks later...
Publicerat
  • Författare

FÄ se om siktet kommer hem alls mer, hsr varit borta nu 3e veckan hos dem utan att höra nÄnting, men kan ju vars sÄ att dom har mycket göra bara.

Publicerat

Semestertider i Tyskland nu

• 1 month later...
Publicerat
  • Författare

IgÄr kom siktet tillbaks med en smith och bender kartong linsskydd och ny repat.

Har inte hunnit kolla desto mer men ser ut som att det var bra service iaf.

Publicerat
1 hour ago karelsk blandning sa:

IgÄr kom siktet tillbaks med en smith och bender kartong linsskydd och ny repat.

Har inte hunnit kolla desto mer men ser ut som att det var bra service iaf.

Man skulle kunna tolka det som det inte blivit sĂ„ bra, se det rödmarkerade ordet.😉đŸ€Ș

Publicerat
  • Författare
10 hours ago Mulle mek sa:

Man skulle kunna tolka det som det inte blivit sĂ„ bra, se det rödmarkerade ordet.😉đŸ€Ș

Ny reparerat för er söder om norrbotten. 

Skulle kolla pÄ siktet men hann bli mörkt innan jag kom hem sÄ fÄr vÀnta tills nÀsta dag.

• 2 months later...
Publicerat
  • Författare

Siktet ser ut att fungera och riktmedlet fungerar perfekt att skjuts Ätel rÀvar med i mörkret.

Publicerat

Kosta?

Publicerat
  • Författare
10 hours ago Mr P sa:

Kosta?

Siktet eller reparationen?

Publicerat
13 hours ago karelsk blandning sa:

Siktet eller reparationen?

Reparationen tÀnkte jag nÀrmast pÄ.

Publicerat
  • Författare
1 minute ago Mr P sa:

Reparationen tÀnkte jag nÀrmast pÄ.

Frakten dit fick jag endast betala. Blev som ett garanti Àrende fast garantin hade gÄtt ut egentligen sÄ bra service var det.