Publicerat Juni 16, 20215 yr Med min vanliga tur sÄ höll siktet 2 skjutningen före en lins lossnade i det sÄ nu mÄste jag skicka in det pÄ rep. Vet inte vad som hÀnde och varför men skyller pÄ warne fÀstena som för andra gÄngen böjde rekyl stoppen, sen tycker jag att dom Àr fel med lod delningen. Hur fungerar det och hur lÀnge tar det? Siktet Àr ett s&b klassik 3-12x42 Borde vÀl ÀndÄ gÄ som ett garanti Àrende.
Publicerat Juni 16, 20215 yr 1 hour ago karelsk blandning sa: Med min vanliga tur sÄ höll siktet 2 skjutningen före en lins lossnade i det sÄ nu mÄste jag skicka in det pÄ rep. Vet inte vad som hÀnde och varför men skyller pÄ warne fÀstena som för andra gÄngen böjde rekyl stoppen, sen tycker jag att dom Àr fel med lod delningen. Hur fungerar det och hur lÀnge tar det? Siktet Àr ett s&b klassik 3-12x42 Borde vÀl ÀndÄ gÄ som ett garanti Àrende. Ja visst borde det gÄ som garantirep. Kontakta forman dÀr du har köpt det sÄ ska det vÀl fixa sig.
Publicerat Juni 16, 20215 yr Författare Köpt begagnad nyss nĂ€stan sĂ„ var den vanliga turen som var framme ganska direkt. BĂ€ttre nu Ă€n mitt i jakten iaf. Â
Publicerat Juni 16, 20215 yr Du verkar ha tre val: NÄgon av dessa tvÄ borde kunna hjÀlpa till: https://www.schmidtundbender.de/en/find-a-dealer/europe/sweden.html Alternativt, kontakta S&B direkt, det brukar bÄde gÄ fortare och bli bÀttre med direktkontakt.  Raggarö
Publicerat Juni 16, 20215 yr Jag har skickat tvÄ sikten till S&B direkt och det har varit riktigt bra service och inget knorrande.
Publicerat Juni 16, 20215 yr Tog tvĂ„ och en halv vecka för mig nyss att fĂ„ tillbaka ett sikte pĂ„ garantireparation frĂ„n SuB.Â
Publicerat Juli 1, 20215 yr Författare Ska försöka ta tag i att skicka ivÀg siktet under veckan om det gÄr bra. MÄste bara fÄ hjÀlp att skriva.
Publicerat Juli 16, 20215 yr Författare Nu har jag fÄtt adress vars siktet ska skickas men reparationen gÄr inte pÄ nÄgon garanti sÄ fÄ se vad slut priset pÄ det blir. NÄ finns inte mycket annat Àn att skicka in det, men kanske var första och sista s&b jag Àgt. Eller jag har haft ett till som försvann om man kallar det pÄ en utlÄning.
Publicerat Juli 20, 20215 yr Om det nu hade varit sĂ„ att du hade tappat bössan nĂ€r du skulle ta den ut ur bilen, och sen upptĂ€ckte nĂ€r du kom till skjutplatsen att linsen var sprucken och du sĂ„g regnbĂ„gar i siktet- dĂ„ hade reparationen gĂ„tt pĂ„ drulleförsĂ€kringen pĂ„ din hemförsĂ€kring: "En plötslig hĂ€ndelse genom yttre vĂ„ld" Nu var jag inte dĂ€r och sĂ„g det hĂ€nda, men sĂ„ kunde det ha gĂ„tt till đ I fall dĂ€r nĂ„got liknande har hĂ€nt kontaktar man sitt försĂ€kringsbolag. Dom vill ha en skadeanmĂ€lan in och begĂ€r sen ett kostnadsförslag pĂ„ reparationen. NĂ€r det Ă€r klart betalar dom reparationen minus sjĂ€lvrisken som du fĂ„r betala sjĂ€lv. Det Ă€r dock inte sĂ€kert att hela reparationen blir sĂ„ mycket dyrare Ă€n sjĂ€lvrisken.
Publicerat Juli 20, 20215 yr Författare 1 hour ago Dansken sa: Om det nu hade varit sĂ„ att du hade tappat bössan nĂ€r du skulle ta den ut ur bilen, och sen upptĂ€ckte nĂ€r du kom till skjutplatsen att linsen var sprucken och du sĂ„g regnbĂ„gar i siktet- dĂ„ hade reparationen gĂ„tt pĂ„ drulleförsĂ€kringen pĂ„ din hemförsĂ€kring: "En plötslig hĂ€ndelse genom yttre vĂ„ld" Nu var jag inte dĂ€r och sĂ„g det hĂ€nda, men sĂ„ kunde det ha gĂ„tt till đ I fall dĂ€r nĂ„got liknande har hĂ€nt kontaktar man sitt försĂ€kringsbolag. Dom vill ha en skadeanmĂ€lan in och begĂ€r sen ett kostnadsförslag pĂ„ reparationen. NĂ€r det Ă€r klart betalar dom reparationen minus sjĂ€lvrisken som du fĂ„r betala sjĂ€lv. Det Ă€r dock inte sĂ€kert att hela reparationen blir sĂ„ mycket dyrare Ă€n sjĂ€lvrisken. HĂ€nde under skjutning tror jag, hade skjutit in dagen före och tĂ€nkte skjuta nĂ„gra skott till före vi Ă„kte hem igen och dĂ„ mĂ€rkte jag det. Ibland hĂ€nde inget och nĂ€sta gĂ„ng sĂ„g man ingenting före förstoring vredet Ă€ndrades. Hade troligen gĂ„tt att fĂ„ pĂ„ försĂ€kringen men gĂ„ngen hĂ€r skippar jag det, annars fĂ„r jag snart ingen försĂ€kring med min tur.
Publicerat Augusti 20, 20215 yr Författare FÄ se om siktet kommer hem alls mer, hsr varit borta nu 3e veckan hos dem utan att höra nÄnting, men kan ju vars sÄ att dom har mycket göra bara.
Publicerat September 29, 20214 yr Författare IgÄr kom siktet tillbaks med en smith och bender kartong linsskydd och ny repat. Har inte hunnit kolla desto mer men ser ut som att det var bra service iaf.
Publicerat September 29, 20214 yr 1 hour ago karelsk blandning sa: IgĂ„r kom siktet tillbaks med en smith och bender kartong linsskydd och ny repat. Har inte hunnit kolla desto mer men ser ut som att det var bra service iaf. Man skulle kunna tolka det som det inte blivit sĂ„ bra, se det rödmarkerade ordet.đđ€Ș
Publicerat September 29, 20214 yr Författare 10 hours ago Mulle mek sa: Man skulle kunna tolka det som det inte blivit sĂ„ bra, se det rödmarkerade ordet.đđ€Ș Ny reparerat för er söder om norrbotten. Skulle kolla pĂ„ siktet men hann bli mörkt innan jag kom hem sĂ„ fĂ„r vĂ€nta tills nĂ€sta dag.
Publicerat December 4, 20214 yr Författare Siktet ser ut att fungera och riktmedlet fungerar perfekt att skjuts Ätel rÀvar med i mörkret.
Publicerat December 7, 20214 yr 13 hours ago karelsk blandning sa: Siktet eller reparationen? Reparationen tÀnkte jag nÀrmast pÄ.
Publicerat December 7, 20214 yr Författare 1 minute ago Mr P sa: Reparationen tÀnkte jag nÀrmast pÄ. Frakten dit fick jag endast betala. Blev som ett garanti Àrende fast garantin hade gÄtt ut egentligen sÄ bra service var det.