Publicerat Juni 22, 20214 yr Detta är en populär post. Eget slipat elmax stål. Nysilver Svart vulkanfiber Tenn Stabiliserad mammuttand Ironwood Knivslidan har jag gjort av rårandsläder, upphängare i veg garvat läder och upphängarknapp i mammuttand. Inte så ofta jag gör någon kniv, slipar mest knivblad annars..
Publicerat Juni 23, 20214 yr Författare 2 minutes ago karelsk blandning sa: Riktigt fin, sen var det snyggt med sömnen fram. Tackar 🙂
Publicerat Juni 23, 20214 yr 18 hours ago Skuffen sa: Eget slipat elmax stål. Nysilver Svart vulkanfiber Tenn Stabiliserad mammuttand Ironwood Knivslidan har jag gjort av rårandsläder, upphängare i veg garvat läder och upphängarknapp i mammuttand. Inte så ofta jag gör någon kniv, slipar mest knivblad annars.. Snyggt jobbat, det där har du gjort förut. Imponerande. Ha de.
Publicerat Juni 23, 20214 yr Författare 1 hour ago Franchi sa: Snyggt jobbat, det där har du gjort förut. Imponerande. Ha de. Tack. Jodå det har blivit några knivar. Det samma.
Publicerat Juni 23, 20214 yr Lite mer knivar och mindre blad får du göra efter kniven där. Men om det är roligare göra blad blir det fort mer såna än knivar och samtidigt inte lika mycket tid på varje.
Publicerat Juni 23, 20214 yr Författare 1 hour ago karelsk blandning sa: Lite mer knivar och mindre blad får du göra efter kniven där. Men om det är roligare göra blad blir det fort mer såna än knivar och samtidigt inte lika mycket tid på varje. Ska lägga lite mer tid på att göra några knivar faktiskt, men blad ska också slipas. Som mål har jag att en dag stå som Nr1 på SM med eget slipat blad 😉
Publicerat Juni 24, 20214 yr 3 hours ago Skuffen sa: Ska lägga lite mer tid på att göra några knivar faktiskt, men blad ska också slipas. Som mål har jag att en dag stå som Nr1 på SM med eget slipat blad 😉 Klassen det ser ut på grejerna så kan du delta iaf, sen vem som vinner är annat. Vad gissar du att du lägger ner från när du börjar bladet till färdig kniv. Typ den i tråden?
Publicerat Juni 24, 20214 yr Författare 11 hours ago karelsk blandning sa: Klassen det ser ut på grejerna så kan du delta iaf, sen vem som vinner är annat. Vad gissar du att du lägger ner från när du börjar bladet till färdig kniv. Typ den i tråden? Jo så är det. Jag räknar inte timmar, kvalitet går i första hand det är viktigast för min del. Fick hem ett gäng fulltånge i rostfritt 12c27 från härdning igår.
Publicerat Juni 25, 20214 yr Nån bild på dom bladen?. Gissar på 20- 25 timmar på en sån kniv när jag hade åt dryga 10 på sista röda.