Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Hagelbössor för kvinnor?!!

Featured Replies

Publicerat

Har för mig att jag sett ett reportage om hagelbössor för kvinnor. Vet att Tobias H. skrivit om Sauer Artemis och hagelskytte för kvinnor. Grymt intressant, men har jag sett någon sammanställning i Vapentidningen av bössor speciellt anpassade för kvinnor? Frågar för att jag "bergsäkert" skulle skicka reportaget till en jobbarkompis som jagar och skjuter mycket och hon vill ha en ny bra bock, bättre anpassad för henne, istället för sin gamla elaka Beretta Ultralight.

Publicerat

Ge dig till tåls ett tag till, det är på gång.....  Dottern ska ha hagelbock så vi testar faktiskt just nu. Det blir ett äkta "före köp test". 

Annars har du:

Beretta - valfri modell med tillägget vittoria. I synnerhet ultra Leggero i 66 eller 71 cm med vittoria kolv är hyperintressant. 

Men 686 sp1 vittoria är trevlig till sitt pris 21-22 000.

Sauer (eller Fair) Artemis för typ 16-17 000.

Browning Liberty. Borde finnas hos fler handlare än Jaguargruppen kan jag tycka. Dyrare typ 25-30 000 tror jag. Jävligt snygg dock.... Och en Browning, bara det! 

Jaguargruppen har numera en Miroku mk70 adj med kortare kolv som standard. Dock lite stor i greppet för min dotter. 

Det finns minst en Guerini, men den verkar Jaguargruppen inte ta hem i skrivande stund. 

Tror även Jaguargruppen för Yildiz Youth - men den vet jag inte om jag vill nämna..... 

Sen finns det ett par modeller från Zoli, men de verkar inte tas in. Än i alla fall. Liksom Fausti, men det är nog samma där..... 

Asså - de flesta gör dammodeller, vi har bara inte fattat att vi ska ta in dem till Sverige.

/T

Publicerat
  • Författare
3 hours ago pmt sa:

Ge dig till tåls ett tag till, det är på gång.....  Dottern ska ha hagelbock så vi testar faktiskt just nu. Det blir ett äkta "före köp test". 

Annars har du:

Beretta - valfri modell med tillägget vittoria. I synnerhet ultra Leggero i 66 eller 71 cm med vittoria kolv är hyperintressant. 

Men 686 sp1 vittoria är trevlig till sitt pris 21-22 000.

Sauer (eller Fair) Artemis för typ 16-17 000.

Browning Liberty. Borde finnas hos fler handlare än Jaguargruppen kan jag tycka. Dyrare typ 25-30 000 tror jag. Jävligt snygg dock.... Och en Browning, bara det! 

Jaguargruppen har numera en Miroku mk70 adj med kortare kolv som standard. Dock lite stor i greppet för min dotter. 

Det finns minst en Guerini, men den verkar Jaguargruppen inte ta hem i skrivande stund. 

Tror även Jaguargruppen för Yildiz Youth - men den vet jag inte om jag vill nämna..... 

Sen finns det ett par modeller från Zoli, men de verkar inte tas in. Än i alla fall. Liksom Fausti, men det är nog samma där..... 

Asså - de flesta gör dammodeller, vi har bara inte fattat att vi ska ta in dem till Sverige.

/T

Tack för ett fantastiskt svar som jag vidarebefordrar direkt. All heder till Dig för att du orkar svara oss dödliga och lägger Din tid på det! Det går (för det mesta) alltid snabbt och är otroligt värdefullt och trevligt. Ibland, när det inte är lika trevligt, njuter jag lika fullt av att läsa det Du skriver. Då är det med knorr och humor och antagligen har jag eller någon annan förtjänat det. Bockar och bugar!

Publicerat
7 hours ago josc72 sa:

Tack för ett fantastiskt svar som jag vidarebefordrar direkt. All heder till Dig för att du orkar svara oss dödliga och lägger Din tid på det! Det går (för det mesta) alltid snabbt och är otroligt värdefullt och trevligt. Ibland, när det inte är lika trevligt, njuter jag lika fullt av att läsa det Du skriver. Då är det med knorr och humor och antagligen har jag eller någon annan förtjänat det. Bockar och bugar!

Nu vet jag inte om det svaret är informativt öht, det är mest en listning på vad jag hittat hos jaguargruppen och hos Jaktia. 

Utbudet är en smula skralt jmf med vad man hittar i motsv. herrmodeller. 

Mer fullödigt svar kommer vad det lider. 

/T

Publicerat
1 hour ago Prestige sa:

Här har du en ny fräsig Guerini - Julia

https://www.caesarguerini.it/en/julia-syren-sporting

Det finns ett test längst ned på sidan ovan.

Den jag menade, men den verkar inte tas in till Sverige. Än i alla fall.... 

/T