September 4, 20214 yr Som rubriken anger, nån som sitter på en bra ritning för en värmländsk tunnelfälla? Har rävar som stryker runt hönshus/kalkoninhängnad och tänkte göra ett försök till en insats för viltvården.
September 4, 20214 yr Kollat här? https://www.naturvardsverket.se/Stod-i-miljoarbetet/Rattsinformation/Beslut/Beslut-om-jakt-och-vilt/Fangstredskap/Sok-fangstredskap/ sök på tunnelfälla så får du upp den i listan.
September 4, 20214 yr Author 1 hour ago Broder Tuck sa: Kollat här? https://www.naturvardsverket.se/Stod-i-miljoarbetet/Rattsinformation/Beslut/Beslut-om-jakt-och-vilt/Fangstredskap/Sok-fangstredskap/ sök på tunnelfälla så får du upp den i listan. Är väl bara kraven som är listade där med yttermått? Hittar ingen direkt ritning. Men i värsta fall får jag väl rita upp den själv
September 4, 20214 yr Finns inga egentliga ritningar ihuvudtaget bara konceptBilder med min/max mått men är ju inte så svårt att bygga från det som finns Byggde 3 st för några år sen enda som egentligen tog tid var att göra fällorna semi-mobila så det gick fort att montera dom på plats iofs vart ju mod grimsö kom jag på nu
September 5, 20214 yr Orkade inte kolla vad som låg på naturvårdsverket nu men den här använde vi för några år sen i ena jaktlaget. Köpte avgillringsanordning från idéverkstaden och tror han har ritningar också. Värmländsk tunnelfälla_L057.pdf
September 5, 20214 yr Author 2 hours ago M-Ola sa: Orkade inte kolla vad som låg på naturvårdsverket nu men den här använde vi för några år sen i ena jaktlaget. Köpte avgillringsanordning från idéverkstaden och tror han har ritningar också. Värmländsk tunnelfälla_L057.pdf 332.81 kB · 5 downloads Jo det är det som verkar finnas och som jag också hittat tidigare. Hade varit skönt att bara följa nåt välbeprövat utan att behöva lägga så mycket tankeverksamhet för en gångs skull men jag får la fixa det jag vill ha själv i CAD:en 😏