Jump to content

Lafayette Micro 5 och Lafayette Smart batteri

Järven
 Share

Recommended Posts

Jag har en Lafayette Micro 5 31mhz och funderar på att införskaffa en 155mhz för gästjakter.

Grundtanken var att köpa en Micro 5 i 155mhz för att kunna dra fördel av att kunna utnyttja ett extra batteri, sladdar till hörselkåpor mm som man redan har, men Micro 5 verkar ju inte tillverkas längre och har ersatts utav modellen Smart.

Jag såg att det var olika artikelnummer batterierna till dessa modeller, så frågan är om batterierna rent fysiskt passar att flytta mellan modellerna eller om man ska överge den tanken ?

Någon som har koll ?

1 hour ago Järven sa:

Jag har en Lafayette Micro 5 31mhz och funderar på att införskaffa en 155mhz för gästjakter.

Grundtanken var att köpa en Micro 5 i 155mhz för att kunna dra fördel av att kunna utnyttja ett extra batteri, sladdar till hörselkåpor mm som man redan har, men Micro 5 verkar ju inte tillverkas längre och har ersatts utav modellen Smart.

Jag såg att det var olika artikelnummer batterierna till dessa modeller, så frågan är om batterierna rent fysiskt passar att flytta mellan modellerna eller om man ska överge den tanken ?

Någon som har koll ?

Vad sägs om en begagnad 155:a, med skogsantenn men utan laddare och sladdar.

20210916_221751.thumb.jpg.e8b518b3163dd9223c15f69eacff3e51.jpg

Olika batteri och gängad 3,5 mm anslutning för tillbehören på Smart. 

• Like 1

Tack för svar, då sket sig planen med en Smart.

O-Smart av Lafayette att krångla med olika batterier och kontakter, då finns det ju ingen anledning att välja just det märket om man vill komplettera med en till i annan frekvens.

Har hittat en butik som tydligen har Micro5:or kvar på lager, får se om jag slår till.

49 minutes ago Järven sa:

Bokat en begagnad av qvarnhill, så det ser ut att lösa sig på bästa sätt med att kunna använda samma batterier och kringutrustning.  :)

Om bara PostMord sköter sig landar den hos dig på tisdag - Klart Slut! 😂

• Like 1

5 hours ago Hipshot sa:

Skärpning här va!!

Järven initierar tråden/anropet. Han avslutar, ingen annan.

quarnhill.. "Om bara PostMord sköter sig landar den hos dig på tisdag - Klart Slut! " Det är alltså "SLUT KOM" som gäller för dej varpå Järven som initierar avslutar med ett Klart slut.

/ Radiooperatören 

Hörbarhet nolla, repetera, kom!

• Haha 1

Radion kom i dag qvarnhill.

Såg riktigt fin ut och verkar fungera bra hur bra som helst när jag testade den hemma, tack för en smidig affär.  :)

• Like 1

38 minutes ago Järven sa:

Radion kom i dag qvarnhill.

Såg riktigt fin ut och verkar fungera bra hur bra som helst när jag testade den hemma, tack för en smidig affär.  :)

Perfekt! Hur var det nu då med radiodiciplinen... Slut kom, då rå! 😊

• Thanks 1
  • Haha 1