Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Remington 1100/Cutts

Featured Replies

Publicerat
1 hour ago Svenstorparn sa:

Därför blev man lite extra glad när vi hittade en modified strut, annars verkar det mesta vara full eller spreader som finns att tillgå till Cutts...

Cutts jobbar på ett annat sätt men det var vad dom fanns då. Jag sågade själv av min 1100 m 30” full pipa och lät montera en Cutts  det var min andra halvis är väl uppe i 21-22 idag 

• Svar 58
  • Visningar 5,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Hade jag ägt en 1100a (vilket jag gör) hade jag sminkat den. Fortfarande en gris men min gris 😃

• Svenstorparn
    Svenstorparn

Då var pangen hemma efter en runda hos smén, så nu är påskhelgen räddad....😁  

• jäkla lattjo , att när det kommer till trycke på de custombyggda  räffelrören då är man oftast analretarderade i sin jakt på perfektion   

Posted Images

Publicerat

Sjukt.. jag tilltalas av utseendet på dessa tingestar.. hade gärna testat en någon morgon.. Minns den jag hade som 12-12 åring med värme :wub: 

Publicerat
11 hours ago culot sa:

det var min andra halvis är väl uppe i 21-22 idag 

??🤔 ...varför byter du så inn I nåden. - Sliter du ut dom eller vill du bara ha nytt - jag bor fortfarande i mitt inte längre nya hus - två gamla bilar,- min enda o samma hustru som jag hittade i min pura ungdom, mina vapen har jag også svårt för at byta eller sälja...så länge det fungerar o man är nöjd, så varför då byta😇 ...är man bara lite udda eller gammalmodig 😁🙂

Publicerat
3 hours ago Svenstorparn sa:

Dom gjordes i alla fall på den tiden då man använde stål och trä, istället för som nu när mer och mer är aluminium och plast....

Tyvärr var gamla tiders 1100 stockade för amerikanska hästfejs

Publicerat
59 minutes ago 4570 sa:

??🤔 ...varför byter du så inn I nåden. - Sliter du ut dom eller vill du bara ha nytt - jag bor fortfarande i mitt inte längre nya hus - två gamla bilar,- min enda o samma hustru som jag hittade i min pura ungdom, mina vapen har jag også svårt för at byta eller sälja...så länge det fungerar o man är nöjd, så varför då byta😇 ...är man bara lite udda eller gammalmodig 😁🙂

Jag har inte bytt så ofta och haft mellan 4-7 st i skåpet mest hela tiden , nu har jag 7  Browning auto 5 av totalt 10 jag ägt  och ingen är ny årsmodellerna varierar 62 till 92. Jag använder  dock dom alla och om jag byter ut är för att det dyker upp en jag vill ha mer, ser alltid till att ha knökfullt i skåpet, en jänke kompis har köpt en modell till mig jag inte hittat i Europa , en Sweet Sixteen -93 28” m inv choker  som han ska ta med nästa gång han kommer och jagar med oss, då lär jag få sälja av en 16 innan .

• 2 months later...
Publicerat

20220702_173510.thumb.jpg.6ddb6dbba84a1bafc6844cc2dc19147a.jpg20220702_181001.thumb.jpg.fdedc161d248db69083926bc32d3c055.jpg20220702_174907.thumb.jpg.7e5b0c86b65fa7046a70b15752a1c0e7.jpgSetter/Rem1100 har varit en ok combo...20220702_181055.thumb.jpg.1144eb34b72d56b0c971b4b1e4c9e085.jpg

• 3 weeks later...
Publicerat
  • Författare

Efter mycket testande fram och tillbaka så kom jag fram till att den var lite låg i kolven, så det har nu avhjälpts med en kolvkamshöjare från Recoil Systems mycket smidigt om man bara behöver upp några millimeter, tycker inte det ser så illa ut heller även om utseendet inte är det viktigaste på en ”slit och släng” bössa men jag tycker ändå det estetiska ska vara tilltalande.

D338C5C1-2481-4CD7-ABB7-A6297B32F59E.jpeg