Publicerat September 24, 20214 yr Tro hur länge Rovdjursföreningen samt övriga natur och eko terrorister ska få leka trollfabrik med oss jägare och beslutsfattande myndigheter? Finns det någon företrädare för något parti som har markerat mot detta jävla tramsande, överklagande och begärande av inhibition i tid och otid. OCH var för ska inte dessa begäranden om inhibition kunna överklagas mad samma metoder, så att faktiskt ett beslut kan kan genomföras inom tiderna för tex beviljad jakttid.
Publicerat September 24, 20214 yr 17 minutes ago fubar sa: Tro hur länge Rovdjursföreningen samt övriga natur och eko terrorister ska få leka trollfabrik med oss jägare och beslutsfattande myndigheter? Finns det någon företrädare för något parti som har markerat mot detta jävla tramsande, överklagande och begärande av inhibition i tid och otid. OCH var för ska inte dessa begäranden om inhibition kunna överklagas mad samma metoder, så att faktiskt ett beslut kan kan genomföras inom tiderna för tex beviljad jakttid. SD ligger bra till.
Publicerat September 24, 20214 yr 54 minutes ago strävhår sa: SD ligger bra till. M & kd ogillar väl deras fasoner har jag uppfatat det som också.
Publicerat September 24, 20214 yr SD har nog varit mest tydliga, men allt är bättre än nuvarande lekstuga...........
Publicerat September 24, 20214 yr Frågan om talerätt är ganska intressant ur ett demokratiskt perspektiv, jag föredrar den nivå vi har idag framför en annan, access to justice heter konceptet och är en del av våra, allas grundläggande demokratiska rättigheter. Frågan om talerätt och inhibition, är viktig, enklast hanterad genom att besluten om skyddsjakt fattas tidigare så att prövningen och överprövningen är klar före jaktens början. slutligen en inhibition meddelas när ett beslut är av sådant slag att det inte är uppenbart att det kommer att bestå och att ett genomförande medför en oåterkallelig effekt, typ död varg. Av uppenbara skäl, processuella sådana kan en inhibition inte klandras separat med huvudfrågan. SD kommer att säga exakt det folk vill höra om just detta, tillika är partiets uppfattning av demokrati den samma som deras sätt att betrakta andra rättigheter, dvs skiftande efter behov. Så svaret på frågan är, så länge vi har demokrati, så länge du värnar om dina rättigheter själv och i sista läget för en fungerande rättsordning så skall vi ha det så här. frågor om politisering i myndigheter är separera från ovanstående, det samma gäller vissa org/föreningars ageranden, det är sådant man får hantera på andra sätt och i vilket att då rösta på MP eller SD inte är lösningar på problemen. /C
Publicerat September 24, 20214 yr Kan nått mer kanske göras för att få folk i allmänhet att förstå att rovdjur inte är alls så utrotningshotade som jag tror väldigt många TROR att de är? Jag lovar att icke-jagande Svensson har en HELT annan uppfattning än verkligheten. Och kanske gör inte jägarkåren tillräckligt mycket för att få folk att förstå hur verkligheten ser ut?
Publicerat September 24, 20214 yr Kloka ord, men den inriktningen som våra folkvalda har och förespråkar kan ju även påverka "massan". Sen är det nog klokt att särskilja myndigheter och organisationer från politiken.
Publicerat September 27, 20214 yr Författare Allt dravel om populistiska partier lägger jag därhän, alla partier försöker blidka massa precis alla! MEN vilka genomför vad som sägs och lovas, hittills känns det som det är ingen som någonsin suttit vid makten åtminstone under min livstid. Med det sagt i skrift så känner jag inte mycket för SD, och tänka mig en röst på KD och dennes företrädare är omöjligt, men M ligger nog mig mer nära om hjärtat och det är en nog så stor helomvändning. Tycker att Johan Forsell har en del vettiga inlägg i debatter. Att som dessa trollfabriker som kallar sig föreningar/terroristgrupper för what ever konstant kan överklaga begära inhibition av beslut som inte angår dom är att rida och knulla demokratin. Undergräver och skapar misstroende mot demokratiska systemet rakt av. Lika åt helvete som att bäruppköpare släpar hit grisar som svinar i naturen, inte visar minsta respekt och hänsyn mot markägare, natur och jägare utan även dom drar allemansrätten i skiten både bildligt och bokstavligt. Förövrigt undrar man om någon av dom har körkort, kör som jävla dårar och polisen lyser som vanligt med sin frånvaro i mellersta Norrlands kust och inlands områden.
Publicerat September 27, 20214 yr Detta är en populär post. 14 hours ago fubar sa: Förövrigt undrar man om någon av dom har körkort, kör som jävla dårar och polisen lyser som vanligt med sin frånvaro i mellersta Norrlands kust och inlands områden. Bakom stugan vi hyr under vår Västerbottenstripp leder en liten grusväg upp ifrån den stora grusvägen. En morgon när jag rastade alla jyckar, hördes en bil komma efter landsvägen, trodde jag. Biljäveln kom i 70 knyck på lillvögen, bara tur att ingen jycke var just där då. Fan flög i mig och jag slängde in hundar i stugan och for efter med bilen, frost på natten gjorde det enkelt att se vart de svängt av. De stod undrande med motorhuven uppe när jag kom, ingen förstod svenska men jag tror jag lyckades förmedla vad jag tyckte ändå. Väl tillbaka vid stugan kom de strax stilla rullande tillbaka där de kom ifrån.