Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Totalt bara 33st Vargar i vinter, Fulspel eller fel på miniräknaren ?

Featured Replies

Publicerat

Nu har det beslutats att totalt endast 33st ska fällas i vinterns Licensjakt, inventeringen visade på officiellt ca 395st Vargar år 2020.

Licensjakten Vintern 2021 var väl tilldelningen totalt 30st baserat på officiellt 365 inventerade djur.

Vintern 2021     365st inventerad stam minus Licensjakt 30st = 335st kvar i stam.

Vintern 2022     395st inventerad stam minus Licensjakt 33st = 362st kvar i stam.

Det kan ju inte vara något annat än en medveten ökning av Vargstammen från Myndigheternas sida om dom inte har en trasig miniräknare om jag inte är helt ute och cyklar, för mig veterligen har inga förutsättningar i naturen för hunddjurs överlevnad ändras det senaste året.

Oavsett är det ju långt mycket mer än av Riksdagen beslutade spannet 170-270st.

Nu vet vi vad som gäller.

Tvi-Fan. 😬

Publicerat

De räknar ju dessutom med tjuvjakt när de tar fram nivåerna, så då verkar det ju vara legitimt med tjuvjakt!?

Publicerat
18 hours ago Järven sa:

Nu har det beslutats att totalt endast 33st ska fällas i vinterns Licensjakt, inventeringen visade på officiellt ca 395st Vargar år 2020.

Licensjakten Vintern 2021 var väl tilldelningen totalt 30st baserat på officiellt 365 inventerade djur.

Vintern 2021     365st inventerad stam minus Licensjakt 30st = 335st kvar i stam.

Vintern 2022     395st inventerad stam minus Licensjakt 33st = 362st kvar i stam.

Det kan ju inte vara något annat än en medveten ökning av Vargstammen från Myndigheternas sida om dom inte har en trasig miniräknare om jag inte är helt ute och cyklar, för mig veterligen har inga förutsättningar i naturen för hunddjurs överlevnad ändras det senaste året.

Oavsett är det ju långt mycket mer än av Riksdagen beslutade spannet 170-270st.

Nu vet vi vad som gäller.

Tvi-Fan. 😬

Sorgligt! Förvånad? Nej!

Publicerat
På 2021-10-01 at 09:57 Sverre sa:

De räknar ju dessutom med tjuvjakt när de tar fram nivåerna, så då verkar det ju vara legitimt!?

Ja, det gör dom säkert men vi ska inte uppmana till tjuvjakt på forumet. 

Publicerat

Inget jag varken uppmanar till eller bedriver, men man börjar ju bli ganska uppgiven när man utan belägg skriver med i sina prognoser att det sker sådant, det är ju så nära en uppmaning man kan komma!
Men det är klart, då kan de ju bedriva sina rättsprocesser och kanske t.om. dömma någon så småningom, och det visar ju att de hade rätt......

Redigerad med Sverre
Stavfel

Publicerat

Lite sen på bollen här som moderator men det är precis som Jonsson påpekar inte ok att uppmana till kriminella handlingar. 

Trådar som detta har en tendens att lätt spåra ur och då agerar vi som moddar men nu har ni skött er väl inom tolerans, annars hade det hanterats tidigare.