Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Tips på kamera för diverse

Featured Replies

Publicerat

Jag har sedan en tid tillbaka flera åtel/övervakningskamera från Reolink, närmare bestämt Reolink GO men även andra wifi och poe modeller. Förvånande hittade jag inget om dess på jaktsidan och vill därför tipsa om dem.

Som teknikintresserad har jag inte varit särskilt imponerad av, visserligen med begränsad erfarenhet, "vanliga" åtelkamror. Reolinks grejer känns betydlige mer modern där användandet sker via app. Eftersom de enkelt flyttas runt använder jag de till lite allt möjligt övervaka åtel, ta reda på vem som bor i gryt, hålla koll på min lilla fasanuppfödning, bevaka åkermark mot grisangrepp, hålla koll på min synnerligen osmarta värmepump, rävåteln mm.

Är det fler som använder Reolink kameror? Är ni nöjda?

För sakens skull, jag har inget med företaget att göra.

Publicerat
  • Författare

En vecka senare verkar det minsann som inga andra använder Reolink...

Då blir tråden en uppmaning till den som i framtiden använder sökfunktionen att testa, kommer garanterat inte bli besviken.

Publicerat

Jag kan tänka mig att det slukar en hel del mobildata om det ska skickas filmsnuttar? 
Blir det inte dyra abbonemang för att lösa den biten?

Publicerat
  • Författare

Beror såklart på hur många, långa och till vilken kvalité man önskar. Jag har sett rekommendationer på 2-3gb i månaden men det har jag aldrig kommit upp i, inte ens nära faktiskt. Testar just nu ett Telenorabonnemang, 10gb för 299 som är giltigt i 12 mån. Säg att det räcker med 1,5 abonnemang per år så blir det knappt 40kr/mån. Helt ok tycker jag med tanke på vad man får jämfört med "vanliga" åtelkameror.

Ett alternativ kan vara tvillingkort till befintligt abonnemang, det brukar ge mycket data till en låg kostnad men inte alla leverantörer som erbjuder det.

• 4 years later...
Publicerat

Lite trådlyft.

Köpte två GO Ranger PT för två år sedan. De hade bra erbjudande på Black Friday. Kompetterade med en GO PT Ultra som jag har monterat på en liten ställning för att ha den mobil.

Premiären för den blev faktiskt på skjutbanan, där jag använde den som målkamera.

Battericapaciteten är bra, men solpanelen räcker inte riktigt till under December och Januari. Har fått toppa upp batteriet, vilket görs enklast med hjälp av en "dum" powerbank.

Förra året, så råkade jag vara på jobb utomlands, när batterierna fick soppatorsk. Vet inte om det hade med det att göra, men ena kameran ville inte vakna till liv efter att batteriet var uppladdat igen. Fick ny på garantin.

Annars är enda problemet som jag har med dom är att de immar lätt när temperaturen ramlar under daggpunkten.

bild.jpg

Inte lätt att se något på denna bilden. Har fått lite olika bud på hur man kan lösa problemet, alltifrån tvätta med fönsterputs, behandla med RainX till att stryka på matolja.