Publicerat Oktober 15, 20214 yr Jag har en Husqvarna 146, 9.3*57 med m98 system. På denna sitter det en: Burris Fullfield E1, 3-9x40 med en Pard NV007A. Nu är det så att jag ska skjuta in den med Norma Oryx, 15 grammare. Jag funderar på att skjuta in den på 40-50meter då denna endast kommer att användas på åtel och avståndet är inte längre än så. Skulle ni ha skjutit in den så också, eller skulle ni skjutit in den på 100meter?
Publicerat Oktober 15, 20214 yr Mata in dina data i lämpligt ballistikprogram å mekka lite med dom där så finner du info å brytpunkter. Testa på tavla, 007:an bör ej påverka. Happy hunting./P
Publicerat Oktober 16, 20214 yr Detta är en populär post. Det spelar ingen större roll hur du gör. Med sikteshöjd på 50mm så skjuter du typ mitt i prick både på 50 och 100 meter. Jag gissar att bössan inte skjuter hål i hål ens på 50 meter och grisen bryr sig inte om ett litet vingel på nån centimeter hit eller dit.
Publicerat Oktober 21, 20214 yr Så här slår min 9,3x62 de första metrarna. Skjut du in på vad du vill. Även om du vinglar någon millimeter så spelar det ingen roll.