Publicerat Februari 7, 200719 yr Hej Jag har plockat lite hylsor på skutbanan och på alla står det Norma men vissa är märkta .308 och andra 308win. Har Norma använt sig av bägge märksystemen eller är hylsorna med kaliberbetekning 308win från någon annan tillverkare? Jag hade för mig att Norma alltid märkte sina hylsor med enbart .308. MVH, Peter
Publicerat Mars 6, 200719 yr Jag tror att det var så att RWS gjorde lite hylsor för Normas räkning. De märktes med .308 win. Väg hylsorna och kolla skillnaden i vikten. Mitt råd är dock att inte blanda.
Publicerat Mars 7, 200719 yr Författare De är så olika i font och stil så jag förstod att det inte var samma tillverkare. Det var bara två hylsor som var märkta 308 win så det var ingen större förlust. Jag har inte vägt hylsorna. MVH, Peter
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.