Publicerat Oktober 29, 20214 yr Både Rizzini och Beretta gör nya sbs. Rizzini är 10.000 billigare och går också att få med en snygg engelsk kolv. Båda går att få i både cal 12 och 20, och pipor i 71" och 76". Snart tänker jag bränna övertidspengarna på en ny hagelbössa. Vad säger ni som har koll, Rizzini BR 550 eller en Beretta Prallelo (eller något annat)?
Publicerat Oktober 29, 20214 yr 15 minutes ago josc72 sa: Både Rizzini och Beretta gör nya sbs. Rizzini är 10.000 billigare och går också att få med en snygg engelsk kolv. Båda går att få i både cal 12 och 20, och pipor i 71" och 76". Snart tänker jag bränna övertidspengarna på en ny hagelbössa. Vad säger ni som har koll, Rizzini BR 550 eller en Beretta Prallelo (eller något annat)? Kanske en William Powell? https://www.williampowell.com/gunroom/guns-for-sale/side-by-sides/the-sovereign/ Bygger troligtvis på en Rizzini, men snyggare tycker jag 🙂
Publicerat Oktober 31, 20214 yr På 2021-10-29 at 18:05 josc72 sa: Både Rizzini och Beretta gör nya sbs. Rizzini är 10.000 billigare och går också att få med en snygg engelsk kolv. Båda går att få i både cal 12 och 20, och pipor i 71" och 76". Snart tänker jag bränna övertidspengarna på en ny hagelbössa. Vad säger ni som har koll, Rizzini BR 550 eller en Beretta Prallelo (eller något annat)? Ingetdera.... Kolla på en spanjor i stället. I den prisklassen börjar spanjorerna bli rätt intressanta. Som någon skrev - det är nu inte så att spanjorerna inte kan göra en bra billig sida-sida - men de vill bara inte till skillnad mot italienarna som helt sonika glömt hur man gör en bra svs. Jag skulle säga en AyA No4. /T
Publicerat Oktober 31, 20214 yr 33 minutes ago pmt sa: Ingetdera.... Kolla på en spanjor i stället. I den prisklassen börjar spanjorerna bli rätt intressanta. Som någon skrev - det är nu inte så att spanjorerna inte kan göra en bra billig sida-sida - men de vill bara inte till skillnad mot italienarna som helt sonika glömt hur man gör en bra svs. Jag skulle säga en AyA No4. /T Men den är väl runt 20' dyrare?
Publicerat November 1, 20214 yr 8 hours ago edge sa: Men den är väl runt 20' dyrare? Det verkar stämma, 20 000 kr dyrare och lite enklare utförande när det gäller lådan, mest avsaknaden av sidoplattor, inte alls lika påkostad till utseendet med andra ord men antagligen mera handbyggd än de italienska bössorna. https://www.thehuntingedge.co.uk/shop/aya-no-4-53/
Publicerat November 1, 20214 yr Jag vet att du vill ha en ny bössa men för de pengarna kan du få en bra brittisk klassiker som klarar allt som de nytillverkade gör och lite till. Just saying...
Publicerat November 1, 20214 yr 4 hours ago Greifelter sa: Jag vet att du vill ha en ny bössa men för de pengarna kan du få en bra brittisk klassiker som klarar allt som de nytillverkade gör och lite till. Just saying... Inte bara klarar.... Men 3", lilja och lösa choker blir lite svårare.
Publicerat November 3, 20214 yr Författare Har spenderat timmar framför datorn plöjandes tex Gunstar. Har hittat massor som får mig att kunna ta nästan vilka extrapass som helst. Men som pmt säger, lite fina sbs som fixar allt med choker och långa patronlägen. Och så är det ju den där satans vapengarderoben!!!