Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Bland det vackraste mitt norra öga skådat

Featured Replies

Publicerat

Ja, dom är fina S & L vapen!:thumbsup: Jag hade en arb.kollega på Husqvarna som var ner och beställde en 458 win mag av S & L. Jäkla så fin var den. En riktig skönhet.:wub:

Publicerat

Ingen fan av så raka pistolgrepp att de liknar kvastskaft :ph34r: Sen tycker jag inte linjerna hos stocken harmoniserar med de udda vinklarna på metallen i varbygel, slutstycke etc.

I övrigt säkert jättesnygg :D 

Onödigt att diskutera smak vanligtvis.

Publicerat

Fin men den hade kanske vunnit på att ha haft ett avrundat slut där pistolgrepprosetten sitter, något som stökar lite med linjerna för att vara helt perfekt som sagt.

Någon hugad spekulant kommer nog bli nöjd med den bössan.  :)

Publicerat

Tyckte inte den hade några förlåtande egenskaper alls, i mina ögon konstiga proportioner rakt igenom. 1/10 would not buy 🤷‍♂️ 😺

Publicerat

Kanske upplevs annorlunda irl. Tycker alltid bössor får konstiga proportioner på bild..

Publicerat

Ger den inte heller några höga betyg iom formerna men alla är vi olika o tur är väl de👍

Publicerat

Även ZG 47:an (som Nyhuus gjort kolven på) ser ut att ha lite konstiga proportioner. Folk verkar ju också glömma bort slagavgift och liknande vid budgivning på auktioner så slutpriserna blir nog ganska höga.

Publicerat
  • Författare

Har alltid gillat saker som inte andra gör. Där har vi nog svaret på varför den ropar på mig 🤣🤣

Publicerat

Kan förstå varför andra kan tycka den är fin, men formen tilltalar mig bara inte...

Publicerat

@Luger6 - det där är en snygg bössa! :wub: 

Publicerat
12 hours ago Luger6 sa:

Har en Victory med tre pipor 6,5x55-300WM-416Taylor. Det var en frustrerande upplevelse att beställa den hos S&L. Hemsidan och prislistan stämde inte med vad dom de facto kunde sälja så det slutade med att jag fick lämna en pipa till smed för profilsvarvning, kortning, gängning och montering av öppna riktmedel. Trivs rätt bra med bössan det ända som jag inte är så nöjd med är dom svaga magasinsfjädrarna i dom svindyra maggen. Men ta i trä, än har dom inte krånglat.

Riktigt afrikastuk på Olas bygge.

20210503_184203.jpg

P1030059 (2).JPG

Riktigt vacker 🙏

Publicerat

Priserna lär bli höga även på den här auktionen. Jag har följt några budgivningar och det mest överraskande är att det är många som sitter och budar mot sig själv en vecka innan det klubbas. Ibland verkar det ske i inkrement och jag antar att budgivaren då vill komma upp i reservationspriset för att lägga sig så nära det som möjligt, men i vissa fall är det rejäla höjningar.

Publicerat
5 minutes ago, edge said:

Priserna lär bli höga även på den här auktionen. Jag har följt några budgivningar och det mest överraskande är att det är många som sitter och budar mot sig själv en vecka innan det klubbas. Ibland verkar det ske i inkrement och jag antar att budgivaren då vill komma upp i reservationspriset för att lägga sig så nära det som möjligt, men i vissa fall är det rejäla höjningar.

Såg också det, men antog att det var för att komma över reservationspriset som du säger..

Publicerat
På 2021-11-06 at 18:51 sexfemåtta sa:

Såg också det, men antog att det var för att komma över reservationspriset som du säger..

Om man anger ett maxpris och det finns ett bevakningspris på varan så budar budagenten automatiskt upp priset mot bevakningspriset ända tills det som först nås av maxpris och bevakningspris. Det är antagligen det som har hänt. Sedan har personen angett ett nytt maxpris och då driver agenten upp det ytterligare. Med andra ord så kan man förlora på att ange ett maxpris för då drivs priset upp automatiskt. Det är kanske en av förklaringarna till att priserna drar iväg på de här auktionerna och det är svårt att fynda.

Publicerat

Vissa begagnad vapen är tom över nypris! Galet! Har lagt mig på samtliga. Sen glömmer nog folk att det ska på 22% och slagavgift på priset

Publicerat

Det är många som fått rejält med "gratispengar" från aktier och fastigheter i stimulansens spår. Konsumtionen är definitivt hög för närvarande.

Publicerat
  • Författare
På 2021-11-15 at 15:37 edge sa:

Nå, köpte du den?

😅

Publicerat
4 hours ago Joacim sa:

😅

Det var nog ett klokt val. Jag kände bara på den som snabbast. Den hade en dålig balans som följd av långa pipor och lätt kolv av highland-typ eller vad man skall kalla det. Kolven såg också ut att ha en del fula märken längst upp på kolvhalsen så om man hade varit spekulant så hade man nog velat undersöka det närmare. Mekanismen hade en del "byrålåde-effekt", men det kanske den här modellen har? Jag tror bara att den var omstockad, möjligen kanske lite omblåneringar. Den är nog utmärkt att skjuta från käpp. Den såg bättre ut på bilderna, men nu gick inte priset iväg då budgivarna säkert tagit detta i beaktning.  Det kanske var rimligt ett rimligt pris ändå för någon som ville ha en bössa av Afrikatyp. En begagnat vapen och en sådan här omstockning kostar ju mer än den gick för.