Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Ficklampa

Featured Replies

Publicerat

Söker en hyfsat lätt ficklampa till promenader med hundarna och när man ska ut på tomten i mörkret. Sen när man kommer in ska man bara kunna sätta den i en laddstation, inte den där skiten med magnet som aldrig funkar!

Om de är lite drag i den gör inget.

S

Publicerat

Kan bara varmt tipsa om AWARD EL-13984, inköpt på Swedol. Två lampor i en, en typ "pencilbeam" och en typ flodljus, lyser som f-n! Den har magnet men mest för att man ska kunna använda den med båda händerna fria, för laddning sätts den i rejält fack. Tror jag betalade runt 400, väl investerade hundralappar!

award.thumb.jpg.e96ee6efba09c42e7260a93183f9a320.jpg

Publicerat

Jag har en Olight S20 Baton som jag alltid har i fickan. Två 18650, 3500mAh batterier som byts kanske en gång i månaden. De nya har en USB-laddsladd som är magnetisk men vad jag har hört fungerar de bra. Mycket bra ljus i de starka lägena och perfekt ledljus i det svagaste läget. Min är nu fem år gammal och jag hade köpt en likadan direkt om den kommit bort.

Olight S20 Baton

Publicerat

Jag jävlades med ficklampor i många år men är nu av åsikten att lampor ska sitta på huvudet så man får händerna fria!!

En, eller ett par, skapliga, uppladdningsbara, pannlampor är en ypperlig investering!

Publicerat

Olight & Nightcore är bra skit - kostar därefter men bättre ljus är svårt att finna.

Jag råkade få en bil att köra i diket innan en kurva när jag var ute med hundarna. Bilisten trodde det kom en lastbil emot honom när jag lyste upp kurvan med en Olight SR mini intimidator... Bra skit med andra ord!

Publicerat

Jag har också gått över till att använda mer eller mindre bara pannlampa. 

När jag vill att det ska lysa ordentligt har jag en Olight H27 (XXL har haft den på rea för 799:- rätt ofta). Vill jag bara ha en liten lampa för ledljus har jag en Petzl Bindi. 

Ska det lysa ordentligt behövs ett stort batteri, och då blir det tungt. Ibland är det viktigare att lampan är liten och lätt. 

• 3 weeks later...
Publicerat
  • Författare

Blev en O-light seeker pro V2. 3200lumen med kallvitt ljus. Får hoppas laddaren funkar nu???

Publicerat

Nu ville TS ha nån starkare pryl, det förstår jag.

Jag rekommenderar dock denna också:

https://www.valostore.se/sv/produkt/olight_i1r

Den är verkligen MINI. Sitter fint på nyckelknippan. Och ger gott om ljus på det starka läget, räcker faktiskt fint för en kvällsprommis med hund, har gått genom kolsvarta partier och ser finemang. Schysst grej att alltid ha med sig!

Publicerat
På 2021-11-07 at 11:56 M-Ola sa:

Jag har en Olight S20 Baton som jag alltid har i fickan. Två 18650, 3500mAh batterier som byts kanske en gång i månaden. De nya har en USB-laddsladd som är magnetisk men vad jag har hört fungerar de bra. Mycket bra ljus i de starka lägena och perfekt ledljus i det svagaste läget. Min är nu fem år gammal och jag hade köpt en likadan direkt om den kommit bort.

Olight S20 Baton

Jag har den lilla S1. Med laddbart batteri (USB)
600 lumen och tar INGEN plats alls i fickan.
En magnet håller den på plats på vapenskåpet när den inte ligger i fickan.

Köpte den på rea för 299:- 

Det priset lär nog komma tillbaka igen.

https://www.xxl.se/olight-s1-mini-svart/p/1155708_1_style?gclid=Cj0KCQiAkZKNBhDiARIsAPsk0Wg4pfaSqo6JbAQCka8HRYmvMTp1NBP5wsvp-qbgnU6wr0_fCmY5CfAaAjuJEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

Publicerat

En liten Fenix, man roterar klipset så att på knappen blockeras annars blir det varmt i fickan, potent kompis i mörkret, 

men där promenader där man lyser en längre tid, valfri kina lampa som tar 18650 batterier, ”alla” har väl ett par applikationer som kräver dem o de laddar stilla o fint. /C 

image.jpg

Publicerat

Kör själv Armytek från Netjakt och är supernöjd. En kompis köpte en likadan och började gnälla över batteritiden. "Den har legat på laddning i sex timmar men det lyser inte så bra ändå". Efter alldeles för mycket felsökning framkom det att laddaren minsann "blinkar rött" när den laddar, dvs han hade inte skruvat upp locket den lilla bit som krävs för att försätta lampan i laddnings-mode :D 

Nu när han fått kläm på det är han dock supernöjd även han.

Publicerat

Någon som har tips på en ficklampa som är hyffsat smidig, ger bra ljus och går på vanliga batterier, som aaa, aa, etc.? idag har jag maglite med dcell 2 med ledlampa i. Söker en ficklampa som är lätta att fylla på med färska batterier när man är ute i skog och mark eller hemma. 

Publicerat

Hur stor ska lampan vara?? Många LedLenser har vanliga batterier, har alltid en T2 i byxfickan/hölstret på jobbet eller byxorna hemma. Den drivs av 3st AAA. Finns andra varianter av dem m man vill ha mindre/större!

Publicerat

Typ 15-2o cm. Jag behöver en lampa som har tillräckligt med kräm att den vara en stund för eftersök eller liknande. Sedan så tänker jag skaffa en mindre för andra uppgifter.

• 4 weeks later...
Publicerat
  • Författare

Frun fick ficklampan igår. Provade den på promenaden. Lös riktigt bra. Tillsammans med Armytek pannlampa såg de ut som en skördare uppe i skogen.