Publicerat November 9, 20214 yr Har börjat fundera i banorna kring att skaffa en smidigare kikare till min 30-06. Idag sitter det en Leupold 3-9x50, men jag funderar på en 2-10x42 i stället. Bössan används till all sorts jakt. Har funderingar på detta:https://www.google.com/url?sa=i&url=https%3A%2F%2Fwww.lamnia.com%2Fsv%2Fp%2F34864%2Fjakt-och-skytte%2Fleupold-vx-5-hd-2-10x42-cds-zl2-ir-dx-sikte&psig=AOvVaw06lqiyV01f--uTLaPR_bMI&ust=1636280978066000&source=images&cd=vfe&ved=2ahUKEwjQ1e_kw4P0AhXDCHcKHeO9CB0Qr4kDegUIARCaAQ Hur resonerar ni?
Publicerat November 9, 20214 yr Vad har din nuvarande kikare för tubmått? tänkte på att det ligger en swarovski 3-10x42 med 1” tub på robsoft.
Publicerat November 9, 20214 yr Ser ut att vara en European dvs 30 mm. Mina tankar går nog också åt en Swarovski men en 2.5-10x42 om man vill ha samma ringar. Zeiss Varipoint finns också i den storleken. Vill man ha 1" så finns som sagt 3-10x42 också från Swarovski. Då finns även Helia 3-9x42, minns inte riktigt men kan de heta "Helia C"? Är det extrem smidighet man är ute efter skulle jag säga Swarovski 3-9x36. Finns säkert en massa ny dynga också men jag har inte orkat sätta mig in i allt som florerar på marknaden idag. Det jag kan säga att i de jag listar ovan så vet man vad man får så att säga.
Publicerat November 9, 20214 yr Författare 15 minutes ago sidelock sa: Vad har din nuvarande kikare för tubmått? tänkte på att det ligger en swarovski 3-10x42 med 1” tub på robsoft. Den är 30mm. Ska kolla in den då, tack!🙂
Publicerat November 9, 20214 yr Författare 4 minutes ago mbbohman sa: Ser ut att vara en European dvs 30 mm. Mina tankar går nog också åt en Swarovski men en 2.5-10x42 om man vill ha samma ringar. Zeiss Varipoint finns också i den storleken. Vill man ha 1" så finns som sagt 3-10x42 också från Swarovski. Då finns även Helia 3-9x42, minns inte riktigt men kan de heta "Helia C"? Är det extrem smidighet man är ute efter skulle jag säga Swarovski 3-9x36. Finns säkert en massa ny dynga också men jag har inte orkat sätta mig in i allt som florerar på marknaden idag. Det jag kan säga att i de jag listar ovan så vet man vad man får så att säga. Jepp! Är en european 30. Jag skulle dock gärna vilja ha en Leupold igen faktiskt.🙂
Publicerat November 9, 20214 yr 17 minutes ago Sako_Finnbear sa: Jepp! Är en european 30. Jag skulle dock gärna vilja ha en Leupold igen faktiskt.🙂 Well, it's your loss 😂 Skämt åsido, bara testa den Leupolden du länkade. Är du inte nöjd säljer du den letar du vidare 🙂
Publicerat November 9, 20214 yr Författare 3 minutes ago mbbohman sa: Well, it's your loss 😂 Skämt åsido, bara testa den Leupolden du länkade. Är du inte nöjd säljer du den letar du vidare 🙂 Haha! Som att diskutera vilket bilmärke som är bäst.😁 Jo är man inte nöjd kan man ju alltid byta sedan. Dock är jag hittills nöjd med mina Leupold.👍
Publicerat November 9, 20214 yr Författare 35 minutes ago sidelock sa: Helia ligger inne med en 1,6-8x42 med. Den hade jag kollat på.👍🏻 Ja inget är hugget i sten så... Helia är ju också erkänt bra grejer.👌