Publicerat November 9, 20214 yr Har börjat fundera i banorna kring att skaffa en smidigare kikare till min 30-06. Idag sitter det en Leupold 3-9x50, men jag funderar pĂ„ en 2-10x42 i stĂ€llet. Bössan anvĂ€nds till all sorts jakt. Har funderingar pĂ„ detta:https://www.google.com/url?sa=i&url=https%3A%2F%2Fwww.lamnia.com%2Fsv%2Fp%2F34864%2Fjakt-och-skytte%2Fleupold-vx-5-hd-2-10x42-cds-zl2-ir-dx-sikte&psig=AOvVaw06lqiyV01f--uTLaPR_bMI&ust=1636280978066000&source=images&cd=vfe&ved=2ahUKEwjQ1e_kw4P0AhXDCHcKHeO9CB0Qr4kDegUIARCaAQ Hur resonerar ni?    Â
Publicerat November 9, 20214 yr Vad har din nuvarande kikare för tubmĂ„tt?  tĂ€nkte pĂ„ att det ligger en swarovski 3-10x42 med 1â tub pĂ„ robsoft.
Publicerat November 9, 20214 yr Ser ut att vara en European dvs 30 mm. Mina tankar gĂ„r nog ocksĂ„ Ă„t en Swarovski men en 2.5-10x42 om man vill ha samma ringar. Zeiss Varipoint finns ocksĂ„ i den storleken. Vill man ha 1" sĂ„ finns som sagt 3-10x42 ocksĂ„ frĂ„n Swarovski. DĂ„ finns Ă€ven Helia 3-9x42, minns inte riktigt men kan de heta "Helia C"? Ăr det extrem smidighet man Ă€r ute efter skulle jag sĂ€ga Swarovski 3-9x36. Finns sĂ€kert en massa ny dynga ocksĂ„ men jag har inte orkat sĂ€tta mig in i allt som florerar pĂ„ marknaden idag. Det jag kan sĂ€ga att i de jag listar ovan sĂ„ vet man vad man fĂ„r sĂ„ att sĂ€ga.
Publicerat November 9, 20214 yr Författare 15 minutes ago sidelock sa: Vad har din nuvarande kikare för tubmĂ„tt?  tĂ€nkte pĂ„ att det ligger en swarovski 3-10x42 med 1â tub pĂ„ robsoft. Den Ă€r 30mm. Ska kolla in den dĂ„, tack!đ
Publicerat November 9, 20214 yr Författare 4 minutes ago mbbohman sa: Ser ut att vara en European dvs 30 mm. Mina tankar gĂ„r nog ocksĂ„ Ă„t en Swarovski men en 2.5-10x42 om man vill ha samma ringar. Zeiss Varipoint finns ocksĂ„ i den storleken. Vill man ha 1" sĂ„ finns som sagt 3-10x42 ocksĂ„ frĂ„n Swarovski. DĂ„ finns Ă€ven Helia 3-9x42, minns inte riktigt men kan de heta "Helia C"? Ăr det extrem smidighet man Ă€r ute efter skulle jag sĂ€ga Swarovski 3-9x36. Finns sĂ€kert en massa ny dynga ocksĂ„ men jag har inte orkat sĂ€tta mig in i allt som florerar pĂ„ marknaden idag. Det jag kan sĂ€ga att i de jag listar ovan sĂ„ vet man vad man fĂ„r sĂ„ att sĂ€ga. Jepp! Ăr en european 30. Jag skulle dock gĂ€rna vilja ha en Leupold igen faktiskt.đ
Publicerat November 9, 20214 yr 17 minutes ago Sako_Finnbear sa: Jepp! Ăr en european 30. Jag skulle dock gĂ€rna vilja ha en Leupold igen faktiskt.đ Well, it's your loss đ SkĂ€mt Ă„sido, bara testa den Leupolden du lĂ€nkade. Ăr du inte nöjd sĂ€ljer du den letar du vidare đ
Publicerat November 9, 20214 yr Författare 3 minutes ago mbbohman sa: Well, it's your loss đ SkĂ€mt Ă„sido, bara testa den Leupolden du lĂ€nkade. Ăr du inte nöjd sĂ€ljer du den letar du vidare đ Haha! Som att diskutera vilket bilmĂ€rke som Ă€r bĂ€st.đ Jo Ă€r man inte nöjd kan man ju alltid byta sedan. Dock Ă€r jag hittills nöjd med mina Leupold.đ
Publicerat November 9, 20214 yr Helia ligger inne med en 1,6-8x42 med. Den hade jag kollat pĂ„.đđ»
Publicerat November 9, 20214 yr Författare 35 minutes ago sidelock sa: Helia ligger inne med en 1,6-8x42 med. Den hade jag kollat pĂ„.đđ» Ja inget Ă€r hugget i sten sĂ„... Helia Ă€r ju ocksĂ„ erkĂ€nt bra grejer.đ