Publicerat November 29, 20214 yr Hmm skulle göra mej duktig å röka vildsvinsskinka inför jul med noll erfarenhet å teknik samt vettig utrustning. så körde i klotgrillen med alspån från dollarstore "Time to do some sketchy shit" Råkade ha -4 grader å ett litet helvete att få upp temperaturen så det skulle bli varmrökt förutom sista timmarna då jag inte ville ösa i briketter å grilla skiten men 19:20 till 10:00 på låg temperatur sen fram till 12:20 på hög temperatur tills 72 innertemp så hoppas den smakar bra
Publicerat November 29, 20214 yr Har man det problemet kan man avsluta i ugnen för att nå säker temp när väl röksmaken sitter där.
Publicerat November 30, 20214 yr Författare 16 hours ago Silver sa: Har man det problemet kan man avsluta i ugnen för att nå säker temp när väl röksmaken sitter där. Jaha kan man det hade ingen tanke på det Iofs hela experiment gick under flaggen "lösa boliner" och med en kapten som går rakt in med en vag bild av hur det går till Jag missade tex att man ska "avsalta" skinkan ett dygn först så den blev lite salt
Publicerat November 30, 20214 yr Okej, ja men nästa gång blir den annorlunda med dina mya erfarenheter.
Publicerat December 1, 20214 yr Författare 12 hours ago Silver sa: Okej, ja men nästa gång blir den annorlunda med dina mya erfarenheter. Japp och tack så mycket Nu gäller det bara att fixa fler skinkor
Publicerat December 1, 20214 yr 6 hours ago killer_mouse sa: Japp och tack så mycket Nu gäller det bara att fixa fler skinkor Om du har is i magen så rear dom julskinkorna strax efter jul. Köp rimmad så är den saltad och klar.
Publicerat December 1, 20214 yr 7 minutes ago kkjon sa: Om du har is i magen så rear dom julskinkorna strax efter jul. Köp rimmad så är den saltad och klar. Funkar även att röka färdigkokta julskinkor.
Publicerat December 1, 20214 yr Författare 2 hours ago Mulle mek sa: Funkar även att röka färdigkokta julskinkor. Jo då men är ju nått speciellt när man röker en egensaltad vildsvinsskinka
Publicerat December 1, 20214 yr Blir bäst om man saltar själv tycker jag, dålig sälta i dom färdig rimmade men det är ju en smaksak😀
Publicerat December 1, 20214 yr Kul med en tråd om rökning, skulle ligga en fastnaglad. Rökar ganska mycket både kall o varmt. Skulle va kul och byta lite erfarenheter mm.
Publicerat December 2, 20214 yr Kallrökt bacon kan jag rekommendera. Får gotta sig i akaciahonung och salt i 10 dygn i vakuum förp. Sen kallrökning i 12 tim innan vila och uppskärning. fantastiskt gott.
Publicerat December 2, 20214 yr Författare 7 hours ago Takko sa: Kallrökt bacon kan jag rekommendera. Får gotta sig i akaciahonung och salt i 10 dygn i vakuum förp. Sen kallrökning i 12 tim innan vila och uppskärning. fantastiskt gott. Uh din f****** **** ***** frestare Tyvärr så var svinet som svågern sköt för litet för att få ut bacon/stekfläsk