Publicerat December 2, 20214 yr Mitt gamla Pecar Berlin har för kort ögonavstånd för att få sitta på kombin. Vilka av god kvalitet har långt ögonavstånd som kan passa en kombi?
Publicerat December 2, 20214 yr Leupold 2-7x33 är ju ett klassiskt funkisalternativ…. Ungefär för lika upphetsande som en rostig gammal volvo men gör jobbet… Har själv en sån på 9,3:an just för att jag tyckte pecaren den ersatte var lite för spännande att skjuta med när den vände i håret på ögonbrynen…
Publicerat December 3, 20214 yr Författare Haha, dom vill man ju trimma själv..... Men för att vara gammalt skräp så är kikaren kristallklar och linserna är som nya. Hm, man kanske få skifta och flytta Leupold 3-9 till kombin i stället och denna får hamna på 22:an.
Publicerat December 3, 20214 yr 1 hour ago fubar sa: Haha, dom vill man ju trimma själv..... Men för att vara gammalt skräp så är kikaren kristallklar och linserna är som nya. Hm, man kanske få skifta och flytta Leupold 3-9 till kombin i stället och denna får hamna på 22:an. Pecar är numera lite underskattade, men skämmer sig inte på ett vapen av retrostuk med lite mildare rekyl.
Publicerat December 3, 20214 yr Det kanske är genomgående med gamla pecar att man är med i halvmåneklubben?
Publicerat December 3, 20214 yr 9 minutes ago detstorabla sa: Det kanske är genomgående med gamla pecar att man är med i halvmåneklubben? Jag bytte min innan inträde… men jag stod med nästan signerad inträdesansökan några gånger när man glömde sig och slappnade av lite för mycket i nacken… fanns inget positivt för skyttet/jakten så blev byte. Pecaren används lite då och då på reserv halvsjuan 🤷♂️
Publicerat December 3, 20214 yr 1 hour ago TekDr sa: Jag bytte min innan inträde… men jag stod med nästan signerad inträdesansökan några gånger när man glömde sig och slappnade av lite för mycket i nacken… fanns inget positivt för skyttet/jakten så blev byte. Pecaren används lite då och då på reserv halvsjuan 🤷♂️ Jag är medlem i klubben med min gamla husqvarna 1600, 30-06, och ett pecar sikte.... Någon som vill köpa kombon 😄?
Publicerat December 3, 20214 yr Har själv ett minox zx5 1-5 som är fantastiskt bra optik med ca 100mm ögonavstånd och ett nikon monarch 3, 1-4 som också har ca decimetern. Dessutom har båda äkta 1ggr förstoring vilket inte leupold har som annars skulle varit mitt val.
Publicerat December 9, 20214 yr Jag rekommenderar också ett litet smidigt Leupold om du vill ha längre ögonavstånd.
Publicerat December 16, 20214 yr Begagnat sikte weaver v7. Hyfsade linser, stabilt byggd med runt 10cm ögonavstånd skulle jag gissa. Nytt, Bushnell Forge 1-8X30. 11 cm ögonavstånd.