Publicerat December 6, 20214 yr Den kortbenta basseten blir rätt hårt ansatt på pungen när det är snö. Någon som har en patentlösning? Har funderat på sprayplåster, fet salva eller någon form av tygpåse med fästanordning.
Publicerat December 6, 20214 yr 3 hours ago, MagnusN said: Den kortbenta basseten blir rätt hårt ansatt på pungen när det är snö. Någon som har en patentlösning? Har funderat på sprayplåster, fet salva eller någon form av tygpåse med fästanordning. Du får du en mankini i cordura...
Publicerat December 6, 20214 yr Författare 11 minutes ago lindgren sa: Du får du en mankini i cordura... Lack är nog bäst, glider bra i snön.
Publicerat December 7, 20214 yr Detta är en populär post. Fråga Morgan Johansson vad han rekommenderar.
Publicerat December 7, 20214 yr https://www.amazon.se/Efco-9580889-Sock-Stop-Vätska-Svart/dp/B007QNJXI4/ref=asc_df_B007QNJXI4/?tag=shpngadsglede-21&linkCode=df0&hvadid=476517873839&hvpos=&hvnetw=g&hvrand=13554285159258395717&hvpone=&hvptwo=&hvqmt=&hvdev=c&hvdvcmdl=&hvlocint=&hvlocphy=1012301&hvtargid=pla-415961839674&psc=1
Publicerat December 7, 20214 yr Författare Ingen som har en funkis lösning? Basseten ser för trist ut nu så det blir rast och läkning kommande helg
Publicerat December 7, 20214 yr Då jag såg tråden kom jag att tänka på våran förra jaktledare..............
Publicerat December 7, 20214 yr 2 hours ago Dansken sa: Då jag såg tråden kom jag att tänka på våran förra jaktledare.............. Oj, lågt hängande kulor eller korta ben 😄
Publicerat December 7, 20214 yr 2 hours ago MagnusN sa: Ingen som har en funkis lösning? Basseten ser för trist ut nu så det blir rast och läkning kommande helg Tänkte först föreslå silvertejp på utsatta delar då det är slitstarkt och glatt, men gissar att det klistret kan irritera huden. Kanske att coachtejp kan vara mer lämpligt? Jag befarar dock att det kanske kan uppstå lite tumult när tejpen ska avlägsnas efter jaktens slut. 😉 MVH Alias
Publicerat December 7, 20214 yr Författare 2 hours ago alias sa: Tänkte först föreslå silvertejp på utsatta delar då det är slitstarkt och glatt, men gissar att det klistret kan irritera huden. Kanske att coachtejp kan vara mer lämpligt? Jag befarar dock att det kanske kan uppstå lite tumult när tejpen ska avlägsnas efter jaktens slut. 😉 MVH Alias Jo. Och limtvätt är nog inte heller bra.
Publicerat December 7, 20214 yr Kom på en sak då frugan är grym på att sy Tikskydd , att om du sätter det mer fram under ballen på hunn . Vill han pissa så lär det rinna igenom tyget ? Nu kom jag på mer, silvertape på utsidan som du slår 3-5 mm hål i m hålpip för ev piss plus att det glider mot snön .
Publicerat December 7, 20214 yr Författare Blir en sväng till tygaffären och ett försök med symaskinen.
Publicerat December 8, 20214 yr Nånting i den här stilen kanske kan funka. https://www.granngarden.se/hundoverall-breeders-skare-tik-l?gclid=Cj0KCQiAqbyNBhC2ARIsALDwAsBEsBvEp4Q-FSoVVW7qveupKvK4Dz3soS77TNtoUe4rsDngI9kJXicaAgn8EALw_wcB
Publicerat December 8, 20214 yr 9 hours ago MagnusN sa: Blir en sväng till tygaffären och ett försök med symaskinen. Ett tips är att göra rätt långa knytband, kanske "läderimitation" till pungskyddet och tygband att knyta med ... och glatta sidan ut på fusklädret samt dränagehål
Publicerat December 8, 20214 yr Författare Dräneringshål är en bra poäng men jag är mest inne på ett tunt tyg (”spandex”) som inte håller vatten för att det inte ska kunna frysa. Fruset pungskydd kan nog vara sämre än utan.