Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vapencentrum i Umeå läggs ned. Jaktia förvärvar Vapencentrum

Featured Replies

• lsjonsson changed the title to Vapencentrum i Umeå läggs ned. Jaktia förvärvar Vapencentrum
Publicerat

Nackdelen med Jaktia Umeå har ju varit att dom knappt haft några bössor.... och fördelen med Vapencentrum är att dom haft betydligt fler.

Är det något jag vill känna och klämma på så är det bössor, fiskegrejer kan jag beställa på nätet "osett".

Jajja, det står att den nya butiken ska ha stor vapenkasun, man får hoppas att det blir så och att dom fyller den med något också.

Publicerat
  • Författare

Jag läste det på grannforat att det har varit bra på Vapencentrum.

• 2 weeks later...
Publicerat

Nackdelen med de stora kedjorna är att dom bara har mainstream prylar som för mig är helt ointressant. 

Publicerat
1 hour ago culot sa:

Nackdelen med de stora kedjorna är att dom bara har mainstream prylar som för mig är helt ointressant. 

Detta skriver jag verkligen under på. Dessutom är priserna i överkant på det mesta. Jag tillhör definitivt inte deras målgrupp, men bevisligen finns det tillräckligt många som vill lägga sina slantar hos dom. 

Publicerat

När man grottar runt på Jaktia, Interjakt och allt vafan de heter så kan man sakna ihjäl sig efter Svante Nilssons Vapen så som det såg ut back in the days.. Mycket mög men det behövde man inte handla, en hel del guldkorn gick att finna där! Och ibland till häpnadsväckande bra priser. Och nästan sjukt generösa med lånelicenser för provskjutning och många gånger fick man bättre betalt vid inlösning än när man först köpt ett vapen.

Publicerat
22 minutes ago Hipshot sa:

När man grottar runt på Jaktia, Interjakt och allt vafan de heter så kan man sakna ihjäl sig efter Svante Nilssons Vapen så som det såg ut back in the days.. Mycket mög men det behövde man inte handla, en hel del guldkorn gick att finna där! Och ibland till häpnadsväckande bra priser. Och nästan sjukt generösa med lånelicenser för provskjutning och många gånger fick man bättre betalt vid inlösning än när man först köpt ett vapen.

Svante Nilssons💖 saknad men aldrig glömd.  Ingen annan butik kommer i närheten av att erbjuda atmosfär och utbud som den butiken hade.

Det närmaste jag kommer ett bössbyte nu är Walter Borgs auktioner.

Mike

Publicerat
4 minutes ago Mad Mike sa:

Svante Nilssons💖 saknad men aldrig glömd.  Ingen annan butik kommer i närheten av att erbjuda atmosfär och utbud som den butiken hade.

Mike

Va faktiskt på gamla Svantes idag och hämtade en Winchester 101 (nä inte till mej tyvärr) långt ifrån gamla butiken 😔😔 dom hade dock bra priser just nu. Ex Remington vls inte någon vacker skapelse men 5000kr tycker jag är helt ok.

Publicerat
16 hours ago Mad Mike sa:

Mike

Tror det är 10 beg bössor jag köpt från tyskland och en ny ifrån handlare hemma som jag fick vänta över ett år på, och jag besökte dom inte ens , men jag fick den levererad till dörren och dom tog med sig en gammal så jag fick plats i garderoben..   

Publicerat
På 2021-12-29 at 11:15 simnil sa:

Jajja, det står att den nya butiken ska ha stor vapenkasun, man får hoppas att det blir så och att dom fyller den med något också.

Hur är det nuförtiden, tidigare kunde man gå och skrota som man ville i kasunen som alltid stod med öppen dörr, men nu verkar det som att dom är tvungna att ha koll hela tiden på ev köpare.

Eller är det bara min lokala butik ?

Publicerat
50 minutes ago Järven sa:

Hur är det nuförtiden, tidigare kunde man gå och skrota som man ville i kasunen som alltid stod med öppen dörr, men nu verkar det som att dom är tvungna att ha koll hela tiden på ev köpare.

På Fritid och Vildmarksliv brukar i alla fall dörren till kasunen stå öppen så man kan gå och kolla hur man vill👍

Publicerat
  • Författare
43 minutes ago KJE81 sa:

På Fritid och Vildmarksliv brukar i alla fall dörren till kasunen stå öppen så man kan gå och kolla hur man vill👍

....och det kan man på Jaktcenter, Kalix också!:thumbsup:

Publicerat
6 hours ago lsjonsson sa:

....och det kan man på Jaktcenter, Kalix också!

Nja nog kommer en av säljaren in ganska omgående när man passerar dörren in dit men öppen står den oftast.

Publicerat
  • Författare
1 hour ago karelsk blandning sa:

Nja nog kommer en av säljaren in ganska omgående när man passerar dörren in dit men öppen står den oftast.

Publicerat
  • Författare

Jaha, det har jag inte precis upplevt! Ibland har det väl hänt att någon har kommit in och frågat om det var något speciellt när man har gått in i kasun. 

Publicerat

Kanske bara säljsugna. :)

Jag har för mig att dom nämnde något om att reglerna skärps i butiken närmast där jag bor, men skit samma för dom lär inte ha några Husqvarna sidolåsare där i alla fall. 😎

Publicerat
4 hours ago Järven sa:

Kanske bara säljsugna. 

Jag har för mig att dom nämnde något om att reglerna skärps i butiken närmast där jag bor, men skit samma för dom lär inte ha några Husqvarna sidolåsare där i alla fall. 😎

Nja, har för mig det står vid dörren det också.

Sälja vill dom nog men jag är för snål vet dem och sen kanske man ser ut kriminell med.

En säljare där jagar småvilt på samma område som vi har älgjakt så kanske därför jag inte är betrodd vara själv där inne.

Publicerat
På 2022-01-08 at 09:53 Järven sa:

Det är något tag sen jag var på Vapencentrum sist, något år sen, men då var det bara att knalla ner. Jag brukar i och för sig ändå säga till att jag går ner innan jag smyger iväg då tycker det är god sed och hade velat att folk gjorde så om det var min butik.

Kommer nog aldrig idas kika på någon bössa igen på exempelvis XXL, ha en "missnöjd, misstänksam jä_el" som först med stånk och stön ska låsa upp bunkern och sen hängandes över axeln när man gluttar på deras tre bössor är bara otrevligt. Lite mått av utrymme måste man väl ge kunderna kan jag tycka.

Publicerat
2 hours ago simnil sa:

Kommer nog aldrig idas kika på någon bössa igen på exempelvis XXL, ha en "missnöjd, misstänksam jä_el" som först med stånk och stön ska låsa upp bunkern och sen hängandes över axeln när man gluttar på deras tre bössor är bara otrevligt. Lite mått av utrymme måste man väl ge kunderna kan jag tycka.

Känner väl lite likadant.

Jag "vill ta min tid" när jag handlar, vill jag a assistans av en säljare så säger jag gärna till i så fall.

Kanske framförallt när man skrotar i hyllan för begagnat där det övervägande gångerna inte blir affär så känns det som bortkastad tid för både mig och säljare om han måste gå efter som en hund hela tiden.