Publicerat Januari 7, 20224 yr Ramlade över en dylik idag i 9.3x74r med snygg gravyr och helt orörd (inga kikarfästen) Samma system som Merkel och Krieghoff Teck. Blev lite nyfiken på den, så är det någon som vet något om dessa? Byggkvalitet, samskjutning osv, rent allmänt?
Publicerat Januari 7, 20224 yr Daytona Express? Välgjorda, boss förregling, har ofta lös platta med enkeltrycket och låsarna på. /T
Publicerat Januari 7, 20224 yr Författare 10 minutes ago pmt sa: Daytona Express? Välgjorda, boss förregling, har ofta lös platta med enkeltrycket och låsarna på. /T Nej inte Daytona modellen, detta är nog en äldre variant med en Merkel baskyl med kerstenregling, dubbeltrycke.
Publicerat Januari 8, 20224 yr 11 hours ago Svenstorparn sa: Nej inte Daytona modellen, detta är nog en äldre variant med en Merkel baskyl med kerstenregling, dubbeltrycke. Tysja stämplar? /T
Publicerat Januari 8, 20224 yr Författare 3 hours ago pmt sa: Tysja stämplar? /T Vet ej, jag hade inte den isär. Men man skulle ju kunna tänka sig att den har tyska stämplar om det är ett Merkel system
Publicerat Januari 10, 20224 yr Har en "Safari" (tror jag den heter). Ingen expert, men den verkar välbyggd. Balansen är OK, men inte magisk. Köpte den på auktion och lyckades aldrig klura ut för vilken ammo den var reglerad, så jag lät göra om det för Oryx 18,5g. Schysst påk, men den kommer nästan aldrig med ut i skogen, dels p.g.a. konceptet dubbelstudsare, men mest eftersom det är förbjudet med blyammo där jag jagar. Går i tankar om att reglera om den igen för någon blyfri fabriksladdning, men kan inte bestämma mig för vad. Recknagels öppna riktmedel skulle också sitta fint. /E
Publicerat Januari 10, 20224 yr 3 hours ago erpet sa: Har en "Safari" (tror jag den heter). Ingen expert, men den verkar välbyggd. Balansen är OK, men inte magisk. Köpte den på auktion och lyckades aldrig klura ut för vilken ammo den var reglerad, så jag lät göra om det för Oryx 18,5g. Schysst påk, men den kommer nästan aldrig med ut i skogen, dels p.g.a. konceptet dubbelstudsare, men mest eftersom det är förbjudet med blyammo där jag jagar. Går i tankar om att reglera om den igen för någon blyfri fabriksladdning, men kan inte bestämma mig för vad. Recknagels öppna riktmedel skulle också sitta fint. /E Jag hade valt rws kula med tenn-kärna eller brenneke tug nature.
Publicerat Januari 10, 20224 yr 1 hour ago sidelock sa: Jag hade valt rws kula med tenn-kärna eller brenneke tug nature. Ja, bra tips. Jag har använt dessa i 7 och 8mm med gott resultat. En splitterbomb i 9,3 torde sätta stopp för det mesta tämligen omgående.
Publicerat Januari 10, 20224 yr 14 minutes ago erpet sa: Ja, bra tips. Jag har använt dessa i 7 och 8mm med gott resultat. En splitterbomb i 9,3 torde sätta stopp för det mesta tämligen omgående. Helt rätt, jag har redan en laddning klar för tug nature. Tänker att jag skiftar över när mina bly-tug tar slut oavsett vad reglerna säger då.