Publicerat Februari 8, 200719 yr Har tagit upp ett rejält innanlår från gris till imorgon och frågan är vad sjutton man ska göra för kulinariskt av det? Tips mottages tacksamt, även vilket vin som passar till. Iofs så har vi en tendens att köpa Penfolds Koonunga hill till varje rätt vi äter. Inte alltför krångligt utan något man kan svänga ihop en fredagkväll.
Publicerat Februari 8, 200719 yr Varför inte skiva det och vik ihop skivorna med lite grönmögelost i mellan. Till det skulle det väl passa med en gräddig kantarell eller Karl-Johan sås. Vin kan jag inte ge dig tips på då jag knappast dricker sådant. Jag föredrar en god öl. Hade nog kunnat passa bra med en Bishops Finger. En kopp kaffe efter maten med lite skotsk druvsaft i glaset är väl aldrig fel. Trevlig kväll
Publicerat Februari 8, 200719 yr Författare Amakulu, det låter ju underbart. Grönmögelost i mat är det bästa jag o lilla frun vet. Som sagt, en kall pilsner till gör nog inte ont heller Kanske man ska prova att bryna skivorna först i panna och sedan köra i långpanna med grönmögelosten?
Publicerat Februari 13, 200719 yr Författare Vilken tid skall man komma??? Uppätet för länge sedan Det blev lite torrt med klyftpotatis men vi gjorde gratäng på lördagen och lite Cafe Dé Paris sås till och det blev smarrigt kan jag lova. Maten sköljdes ned med Mariestads pilsner. Desserten blev vanlig enkel dajmglass med kaffe och punch till, jummi!
Publicerat Februari 13, 200719 yr Uppätet för länge sedan Det blev lite torrt med klyftpotatis men vi gjorde gratäng på lördagen och lite Cafe Dé Paris sås till och det blev smarrigt kan jag lova. Maten sköljdes ned med Mariestads pilsner. Desserten blev vanlig enkel dajmglass med kaffe och punch till, jummi! Ja men nästa gång då ???
Publicerat Februari 13, 200719 yr Cafe Dé Paris sås till... Hoppas förbövelen att du inte tog pulversås!!! : ;D
Publicerat Februari 13, 200719 yr Författare Hoppas förbövelen att du inte tog pulversås!!! Nu gott folk skall jag berätta historien om kocken jag är bekant med, inga namn nämda :-X Ringer så upp denne herre i lördags och vill ha recept på Cafe de paris sås när karln vräker ur sig att *jag brukar köpa pulver sås jag*... Nåja, sagt o gjort blev det faktiskt pulver och inte blev det sämre för det ;D
Publicerat Februari 13, 200719 yr Författare Ja men nästa gång då ??? Självklart, har ni vägarna förbi lovar jag att bjuda på nåt kulinariskt. Sen kan vi hälsa på *grannen* som för övrigt är medlem på forumet och även kock... ;D
Publicerat Februari 14, 200719 yr Självklart, har ni vägarna förbi lovar jag att bjuda på nåt kulinariskt. Sen kan vi hälsa på *grannen* som för övrigt är medlem på forumet och även kock... ;D Det gäller om ni är söderut också