Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Larm på vapenskåp?

Featured Replies

Publicerat

Alla ni som är aktiva på en skjutbana som är lite mer lantlig än skjutbiograf. Hur ser era larmlösningar ut?

Farbror Blå vill nu ha lite koll på den vapenskåp som bor på skjutbanan där jag brukar sätta sprätt på mina pengar.

Och denna skjutbana är enkel och därmed praktisk men det saknas ju el...någon som vet bra företag som löser detta? Har varit i kontakt med några firmor men dom verkar inte nyfikna nog på att skapa batterilösningar med back-up batteri...det verkar vara en abstrakt lösning för många.

Publicerat
Just now Engelbrekt sa:

Alla ni som är aktiva på en skjutbana som är lite mer lantlig än skjutbiograf. Hur ser era larmlösningar ut?

Farbror Blå vill nu ha lite koll på den vapenskåp som bor på skjutbanan där jag brukar sätta sprätt på mina pengar.

Och denna skjutbana är enkel och därmed praktisk men det saknas ju el...någon som vet bra företag som löser detta? Har varit i kontakt med några firmor men dom verkar inte nyfikna nog på att skapa batterilösningar med back-up batteri...det verkar vara en abstrakt lösning för många.

I vår klubb finns idag läget inga vapen på skjutbanan då skåpen och det vanliga larmet inte vart godkänt. Vi jobbar just nu på en kassun med godkänt lås och ett nivå3 larm, annars får inte pistoler och gevär bo på banan utan måste  bo hos någon medlem med möjlighet. 

För att lösa larm i nivå 3 behövs både ström och internet upp koppling (3G funkar), så är det för att förvara vapen på banan behöver ni nog fundera om ni ska dra in ström eller lösa förvaring på annat sätt!

Publicerat
  • Författare
45 minutes ago Galne sa:

I vår klubb finns idag läget inga vapen på skjutbanan då skåpen och det vanliga larmet inte vart godkänt. Vi jobbar just nu på en kassun med godkänt lås och ett nivå3 larm, annars får inte pistoler och gevär bo på banan utan måste  bo hos någon medlem med möjlighet. 

För att lösa larm i nivå 3 behövs både ström och internet upp koppling (3G funkar), så är det för att förvara vapen på banan behöver ni nog fundera om ni ska dra in ström eller lösa förvaring på annat sätt!

Då får vi väl gräva ner bössorna under utedasset…

Inser att jag får läsa på om larmnivå 3, vår Polis ville bara veta vilken typ av larm som möjligen kunde införskaffas och sedan göra en bedömning. Att berätta om begränsningar var tydligen för mycket begärt.

Publicerat

Kan skilja kanske vart i landet man bor men här rökte inte ett  larm och säkskåp i SS1394 eller om det till och med är grade3. Kolla upp ordentligt om ni ska investera så det blir rätt och ni inte behöver göra om..

Publicerat
  • Författare
2 minutes ago Galne sa:

Kan skilja kanske vart i landet man bor men här rökte inte ett  larm och säkskåp i SS1394 eller om det till och med är grade3. Kolla upp ordentligt om ni ska investera så det blir rätt och ni inte behöver göra om..

Mängden rostiga 22lr med diopter avgör tydligen Larmklass och därför bör vi komma undan men en 2:a..

Ja det gäller ju att hålla koll på allt så att det inte finns något att granska eller klaga på när det väl flyttar in en tomte i en sommarstuga och tvingar banan att endast skjuta på 2 helgfria vardagar i kvartalet vartannat år.

Publicerat

Är det krav på godkänt larm eller vill ni bara känna er säkra att ingen kan bryta ostört ?

Publicerat
  • Författare
4 minutes ago Järven sa:

Är det krav på godkänt larm eller vill ni bara känna er säkra att ingen kan bryta ostört ?

Det är väl mer av ett kommande krav…som Polisen har varit så snälla och uppmärksammat i någorlunda god tid.

Publicerat
1 minute ago Engelbrekt sa:

Det är väl mer av ett kommande krav…som Polisen har varit så snälla och uppmärksammat i någorlunda god tid.

Ok, då förstår jag att ni vill satsa på larm.

Om det bara var för er egen nattsömns skull tänkte jag att en åtelkamera monterad över skåpet driven större batteri som drift kunde göra jobbet att varna vid inbrottsförsök.

Publicerat
  • Författare
Just now Järven sa:

Ok, då förstår jag att ni vill satsa på larm.

Om det bara var för er egen nattsömns skull tänkte jag att en åtelkamera monterad över skåpet driven större batteri som drift kunde göra jobbet att varna vid inbrottsförsök.

Nej vi är ganska lugna med tanken på att där har varit många och rykt i skåpet men ingen lyckats än.

För om man forcerar ett 5 tons skåp är man väl värd någon ask silvertorped och en rulle klisterlappar med dåligt klister…tycker jag.

• 1 year later...
Publicerat

Hej någon som har någon ide hur man kan få larm klass 3 utan att det kostar 100tusen

Publicerat

Blir nog svårt då larmfirman måste vara certifierade för att sätta sånna larm och det är arbetskostnaden som är det dyra.. :ph34r: