Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Äntligen dags för en Beagle. Men varifrån?

Featured Replies

Publicerat

Hej på er

Som ni kanske har sett så har jag velat ha en Beagle ungefär sedan jag lärde mig gå.
Nu har faktiskt min fru kommit på att det kanske inte är en sådan dum idé ändå och jag har fått "go" på att hitta en ny familjemedlem. Mina döttrar har varit med på tåget sedan de föddes... :) 
Jag har fina marker för dov och rådjur på ca. 2500 ha. Även räv, vildsvin, älg, mink mm mm. (Inte mycket hare)
Jag är intresserad av en Beagle med bra klöv-linjer. (Är inte intresserad av "info" om Beaglen´s oduglighet till detta)
Planen är att få hem en valp till sommaren/hösten 2022.
En trefärgad hane i första hand.

Jag har kontaktat Madeleine och Patrik på Maliwicks och skickat ett personligt brev till dem.
Men jag inser att det kan vara klokt att visa intresse hos flera kennels då det verkar som att hela Sverige vill skaffa valp i Pandemin...

Om någon kan komma med ytterligare tips om bra "klöv-Beaglar" så vore jag tacksam.

Mvh John

Publicerat
1 hour ago Ijahman sa:

Hej på er

Som ni kanske har sett så har jag velat ha en Beagle ungefär sedan jag lärde mig gå.
Nu har faktiskt min fru kommit på att det kanske inte är en sådan dum idé ändå och jag har fått "go" på att hitta en ny familjemedlem. Mina döttrar har varit med på tåget sedan de föddes...  
Jag har fina marker för dov och rådjur på ca. 2500 ha. Även räv, vildsvin, älg, mink mm mm. (Inte mycket hare)
Jag är intresserad av en Beagle med bra klöv-linjer. (Är inte intresserad av "info" om Beaglen´s oduglighet till detta)
Planen är att få hem en valp till sommaren/hösten 2022.
En trefärgad hane i första hand.

Jag har kontaktat Madeleine och Patrik på Maliwicks och skickat ett personligt brev till dem.
Men jag inser att det kan vara klokt att visa intresse hos flera kennels då det verkar som att hela Sverige vill skaffa valp i Pandemin...

Om någon kan komma med ytterligare tips om bra "klöv-Beaglar" så vore jag tacksam.

Mvh John

Hej John,

Prova med rasklubben för dom har ju koll på sådana som har gått jaktprov och har bra anlag för jakt.

https://svenskabeagleklubben.com/

Uppfödare till beagle med bra jaktanlag brukar bara säha dom lja valpar till jägare och dom som är intresserade av att gå jaktprov och inte till dom som vill ha dom som sällskapshund.

Publicerat
  • Författare

Jag har nu mailat och pratat med Hjortrikets kennel.
Jag fick snabbt svar på mail från Anette som sa att jag kunde ringa och prata lite senare om jag ville. ett långt och väldigt trevligt samtal med Jörgen senare på kvällen har gett mig en väldigt trevlig känsla för denna kennel.

• 3 months later...
Publicerat

Grattis till den lilla 4-bente vännen!:thumbsup:

Publicerat

Total glädje för hela familjen!! Härligt!!

Publicerat

Grattis! Du kommer nog få en fin kamrat, har själv en beagle till klövvilt. Helt fantastiska hundar enligt mig. Både jaktligt och även som sällskap. 

• 9 months later...
  • 2 months later...
Publicerat
  • Författare

image.thumb.jpeg.09ce17c82feaa0d8de69ca5bd0903548.jpeg

Publicerat
På 2022-05-11 at 21:58 Ijahman sa:

FA008865-486D-4CE8-8B9B-C314BD700810.jpeg

Den här bilden vinner lätt en fototävling i kategorin "glädje över en ny hund" eller "barn och hund"

Publicerat
  • Författare
6 minutes ago Dansken sa:

Den här bilden vinner lätt en fototävling i kategorin "glädje över en ny hund" eller "barn och hund"

Jag håller med. 🥰