Publicerat Januari 29, 20224 yr Hallå! jag är inne på att köpa en 22a, för övningskytte och nån kråka ibland. Jag har ingen erfarenhet alls av 22or så jag undrar om det går att köpa någon begagnad för ett par tusenlappar. Ni får gärna dela med er av erfarenheter av olika fabrikat osv.
Publicerat Januari 29, 20224 yr Weihrauch, Anschutz och Sako är alla generellt sett trevliga märken men jag tror att du får räkna med lite mer än "ett par tusenlappar" för dessa. Billigare alternativ som t.ex. CZ 452 finns också men de verkar ha gått upp i pris en del, i varje fall begärt sådant.
Publicerat Januari 29, 20224 yr Jag köpte en CZ455 till grabben för ett par år sen på vinst och förlust. Har för mig jag gav 2600 på XXL. Visst lite plastig men skjuter snortätt med det mesta i ammoväg och skapligt trycke.
Publicerat Januari 29, 20224 yr Har en Mauser förkrigsmodell med ett kikarsikte på. Med rätt ammunition räcker en större klisterlapp för tre skott på 80 meter. Riktigt bra precision i de gevären. Brukar dyka upp på auktioner. https://www.jaktojagare.se/kategorier/nyheter/mausers-22-bossor-kvalitet-som-haller-an-20060911/
Publicerat Januari 30, 20224 yr Mina barn plinkar 10x10 cm plåt på 150 meter med min CZ 455. Med Youdave tryck och en bäddad stock skjuter den grymt!
Publicerat Januari 30, 20224 yr Min CZ 455 skjuter bättre än mig, väldigt mycket pang för pengen så att säga!!
Publicerat Januari 31, 20224 yr Cz455 100m, har ett yodave trycke monterat. 17hmr pipan skjuter ännu tätare. Trodde 452 och 453 skulle gå ner i pris men kostar samma idag som när jag köpte dessa nya. Samma där mycket bössa för pengarna. Min gamla 452 som jag hade på avlivning sköt sjukt bra!
Publicerat Februari 10, 20224 yr Författare Hur står sig Hdf Voere .22LR? Nått att ha eller är det skräp?
Publicerat Februari 10, 20224 yr Vet inget om hdf men har en gammal brno mod 2 från -56 som skjuter riktigt bra, de brukar ligga på runt 2k i handeln
Publicerat Februari 10, 20224 yr Jag har en Sako Finnfire 22LR jag köpte begagnad i nära nyskick, skjuter bra tycker det är en helt ok bössa för pengen. Vill minnas att jag betalade runt 3000:- med belyst sikte. Kanske kan vara ett alternativ till köpa nytt om du råkar snubbla över en ?
Publicerat Februari 10, 20224 yr 4 hours ago WestinJimmy sa: Hur står sig Hdf Voere .22LR? Nått att ha eller är det skräp? Om det är de tysktillverkade (d v s Voehrenbach), vilket det troligtvis är om de är stämplade HDF så är de välgjorda. Det finns säkert lite olika modeller, men den jag känt på var lätt och smidig, d v s känslan är mer "plinkare" än studsare.