Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Choker Blaser F16?

Featured Replies

Publicerat

Söker choker till en blaser F16, har tittat på Blasers egna som Briley gör. Men dem klarar inte stålhagel, över M eller 1/2, har hittat Gemini som klarar stål upp till 1/1 F, Någon som har erfarenhet av dem?Teauge vill jag inte ha.

S

Publicerat

En liten fråga bara varför skall du ha så trånga choker som full?

Det finns väl nån logik bakom dina tankar men jag förstår ingenting 🙂

/J

Publicerat
1 hour ago hs_merkel sa:

Söker choker till en blaser F16, har tittat på Blasers egna som Briley gör. Men dem klarar inte stålhagel, över M eller 1/2, har hittat Gemini som klarar stål upp till 1/1 F, Någon som har erfarenhet av dem?Teauge vill jag inte ha.

S

Så  klart dom klarar stålhagel , men då det är amerikanska  grejer så törs dom inte skriva annat.

Gemini chokerna är väl i nåt verktygstål istället för 17:4 RF stålet Briley använder.  Sen oavsett fabrikat 

Så  är det risk att Full skjuter kasst med grovt jaktstål men däremot 7/6 :or  övning kan ge fina bilder.

Publicerat
  • Författare
33 minutes ago Blaser66 sa:

En liten fråga bara varför skall du ha så trånga choker som full?

Det finns väl nån logik bakom dina tankar men jag förstår ingenting 🙂

/J

Det enda jag använder, 3/4 och 1/1. Sen byter jag bara ammunition. Har alltid haft det så och vant mig vid det

Publicerat
  • Författare
30 minutes ago culot sa:

Så  klart dom klarar stålhagel , men då det är amerikanska  grejer så törs dom inte skriva annat.

Gemini chokerna är väl i nåt verktygstål istället för 17:4 RF stålet Briley använder.  Sen oavsett fabrikat 

Så  är det risk att Full skjuter kasst med grovt jaktstål men däremot 7/6 :or  övning kan ge fina bilder.

42CrMo4 Alloy Steel (N/mm2 800 - 900 är Gemini

Publicerat
1 minute ago hs_merkel sa:

42CrMo4 Alloy Steel (N/mm2 800 - 900 är Gemini

Är det inte sådant man svetsar Dragsterramar av ?  cromollystål ? 

Min ital kompis Marre har Gemini choker till sin Beretta 390 , tror dom sticker ut 40-50mm 

3/4 och 1/1   det  är trångt det, kör du med spridar patroner under 35 meter ?? 

Publicerat
  • Författare
7 minutes ago culot sa:

Är det inte sådant man svetsar Dragsterramar av ?  cromollystål ? 

Min ital kompis Marre har Gemini choker till sin Beretta 390 , tror dom sticker ut 40-50mm 

3/4 och 1/1   det  är trångt det, kör du med spridar patroner under 35 meter ?? 

Vet inte?

Skjuter med de som smäller

Publicerat
10 minutes ago hs_merkel sa:

Vet inte?

Skjuter med de som smäller

körde med 3/4 3/4  ett tag  på knipjakten  men innanför 30meter sköt man bara sönder 

Skjuter du konstant över 35m ?  eller " prickskjuter " du  ? 

Publicerat

Vad jag hört är Gemini bra skit, men kanske att dom rostar lätt men ändå inte som bonnjärn . 

Jag hade köpt halv halv och låtit dom sitta och bara byta ammo , räcker upp till 45+ utan vidare om ammon är bra.

Kör till och med blå locktite för att jag inte ska få för mig att skruva choker... 

Publicerat
  • Författare
8 minutes ago culot sa:

körde med 3/4 3/4  ett tag  på knipjakten  men innanför 30meter sköt man bara sönder 

Skjuter du konstant över 35m ?  eller " prickskjuter " du  ? 

Blir ofta längre håll, och vant mig med att ha det, så sitter i ryggmärgen att släppa ut. Har provat öppet och det har slutat med kladd.