Publicerat Mars 4, 20224 yr Söker choker till en blaser F16, har tittat på Blasers egna som Briley gör. Men dem klarar inte stålhagel, över M eller 1/2, har hittat Gemini som klarar stål upp till 1/1 F, Någon som har erfarenhet av dem?Teauge vill jag inte ha. S
Publicerat Mars 4, 20224 yr En liten fråga bara varför skall du ha så trånga choker som full? Det finns väl nån logik bakom dina tankar men jag förstår ingenting 🙂 /J
Publicerat Mars 4, 20224 yr 1 hour ago hs_merkel sa: Söker choker till en blaser F16, har tittat på Blasers egna som Briley gör. Men dem klarar inte stålhagel, över M eller 1/2, har hittat Gemini som klarar stål upp till 1/1 F, Någon som har erfarenhet av dem?Teauge vill jag inte ha. S Så klart dom klarar stålhagel , men då det är amerikanska grejer så törs dom inte skriva annat. Gemini chokerna är väl i nåt verktygstål istället för 17:4 RF stålet Briley använder. Sen oavsett fabrikat Så är det risk att Full skjuter kasst med grovt jaktstål men däremot 7/6 :or övning kan ge fina bilder.
Publicerat Mars 4, 20224 yr Författare 33 minutes ago Blaser66 sa: En liten fråga bara varför skall du ha så trånga choker som full? Det finns väl nån logik bakom dina tankar men jag förstår ingenting 🙂 /J Det enda jag använder, 3/4 och 1/1. Sen byter jag bara ammunition. Har alltid haft det så och vant mig vid det
Publicerat Mars 4, 20224 yr Författare 30 minutes ago culot sa: Så klart dom klarar stålhagel , men då det är amerikanska grejer så törs dom inte skriva annat. Gemini chokerna är väl i nåt verktygstål istället för 17:4 RF stålet Briley använder. Sen oavsett fabrikat Så är det risk att Full skjuter kasst med grovt jaktstål men däremot 7/6 :or övning kan ge fina bilder. 42CrMo4 Alloy Steel (N/mm2 800 - 900 är Gemini
Publicerat Mars 4, 20224 yr 1 minute ago hs_merkel sa: 42CrMo4 Alloy Steel (N/mm2 800 - 900 är Gemini Är det inte sådant man svetsar Dragsterramar av ? cromollystål ? Min ital kompis Marre har Gemini choker till sin Beretta 390 , tror dom sticker ut 40-50mm 3/4 och 1/1 det är trångt det, kör du med spridar patroner under 35 meter ??
Publicerat Mars 4, 20224 yr Författare 7 minutes ago culot sa: Är det inte sådant man svetsar Dragsterramar av ? cromollystål ? Min ital kompis Marre har Gemini choker till sin Beretta 390 , tror dom sticker ut 40-50mm 3/4 och 1/1 det är trångt det, kör du med spridar patroner under 35 meter ?? Vet inte? Skjuter med de som smäller
Publicerat Mars 4, 20224 yr 10 minutes ago hs_merkel sa: Vet inte? Skjuter med de som smäller körde med 3/4 3/4 ett tag på knipjakten men innanför 30meter sköt man bara sönder Skjuter du konstant över 35m ? eller " prickskjuter " du ?
Publicerat Mars 4, 20224 yr Vad jag hört är Gemini bra skit, men kanske att dom rostar lätt men ändå inte som bonnjärn . Jag hade köpt halv halv och låtit dom sitta och bara byta ammo , räcker upp till 45+ utan vidare om ammon är bra. Kör till och med blå locktite för att jag inte ska få för mig att skruva choker...
Publicerat Mars 4, 20224 yr Författare 8 minutes ago culot sa: körde med 3/4 3/4 ett tag på knipjakten men innanför 30meter sköt man bara sönder Skjuter du konstant över 35m ? eller " prickskjuter " du ? Blir ofta längre håll, och vant mig med att ha det, så sitter i ryggmärgen att släppa ut. Har provat öppet och det har slutat med kladd.