Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Ge mig era bästa tips!

Featured Replies

Publicerat

Ska komplettera garderoben med ytterligare en hagelpang. Ska användas till skeet, lerduvestigar och till duvjakt. Gärna utbytbara chocker men olika pipset går ju också bra. Begagnat är det som gäller och pris mellan  5 och 8 tusenlappar. Finns det nåt vettigt i det spannet? Ge mig era bästa tips!

Publicerat

Om du har 1/8 och 1/2 eller 1/8 och 1/4 så tror jag nog du är helgarderad. Mer än man tror hänger på ammunitionen. Winchester 101 finns i olika modeller, varav några med chocker, tror de heter Winchoke. Dom chokerna är inte helt OK men finns att beställa bättre, Teague tillverkar. Annars så är fast borrning inte helt fel. Har precis provskjutit ett nyförvärv på litet enklare lerduvor,  en Winchester Grand European., 1/4 och 1/2 fast borrning. Funkar för mig. Annars finns budgetmodellen Winchester 400. 

Publicerat

Får jag föreslå denna? Jag kan förmedla kontakten. Den behöver inte bli dyr: Den står hos en som inte gör mycket för att sälja den.

Publicerat

En begagnad bössa går på 4900SEK hos en handlare ser jag nu. Om den är gjord i Japan av Kodensha är det ju helt OK bössa. Ska stå K före tillverkningsnumret. Glöm inte kolla borrningen bara. Fast är den 1/1 och 3/4 kan du alltid låta en duktig vapensmed öppna upp den. 

Publicerat

Danskens förslag är prisvärt och billigare än din budget. 

Öppna den till 1/4 och 1/2 så klarar du det mesta. Med tanke på användningsområdet spelar chokerna mindre roll 👍

M

Publicerat
4 hours ago charlie sa:

Danskens förslag är prisvärt och billigare än din budget. 

Öppna den till 1/4 och 1/2 så klarar du det mesta. Med tanke på användningsområdet spelar chokerna mindre roll 👍

M

Blir gärna för lång paralelldel att öppna till 1/4    och den är väl dessutom cromlopp ?? = joooobitt ! 

Publicerat

Om jag förstår rätt så har du redan en hagelbock med dubbla pipset så då skulle jag slå ett slag för en halvautomat, perfekt till duvjakt och annan typ av jakt från gömsle.

Publicerat
14 hours ago Dansken sa:

Det hoppas jag inte säger jag till hunden efter han har lagt luren på.

”Hunden” är naturligtvis en icke avsiktlig felstavning :D 

• 1 month later...
Publicerat
På 2022-04-15 at 12:20 exabit sa:

”Hunden” är naturligtvis en icke avsiktlig felstavning  

Hunden är precis vad jag menar: jag får mera vettigt ur honom än jag får av en del människor.....

Publicerat
4 hours ago Dansken sa:

Hunden är precis vad jag menar: jag får mera vettigt ur honom än jag får av en del människor.....

Hundar är klokare än mycket av folket.