Publicerat April 30, 20224 yr Det där får du nog förklara lite tydligare. Om slutstycksmuttern är vriden ett kvarts varv får du inte in slutstycket så det kommer i kontakt med patronen: för sidan av slutstycksmuttern tar i lådstjärten. Om du har slipat av slutstycksmutterns sidor går det- men då kan Carl-Gustaf eller Mauser knappast klandras. Jag har sett problemet genom felhantering på gamla Tikka, men ALDRIG på malajröret. Det andra problem får du nog förklara lite bättre: jag hänger inte med vad problemet är.
Publicerat April 30, 20224 yr Detaljerade bilder är väl det minsta man kan begära för att se hur det ligger till.
Publicerat April 30, 20224 yr Jag har kollat tidigare inlägg där klagar du över en Stiga .30-06. Den är ursprungligen en m/96, och där har man slipat bort nästan hälften av godset bakom den rekyl klack som kommer nedåtför att vapnet ska kunna mata den längre patron upp över rampen och för att den ska få plats i magasinet. Detta är gammal skåpmat, och knappast något Mauser kan klandras för: att några stollar slipar sönder en låda för att snåla bönder skulle få .30-06 (som var på modet då) billigt. Just den modell (och kaliber) har det varnats för här och annanstedes i åratals
Publicerat April 30, 20224 yr Tycker detta är en överdrift! Har haft en Cg63 i Boberg tumhål, vid tanke hu jämn all kron ammunition är laddad så känns det lite som vargen kommer!Sköt för övrigt gamla 9gram partition som Norma laddade. Och den höll klass 1 med råge! Så forum poliser kan sova gott!Grisarna tippade fint på sådden även på +250m så skjut säger jag, om grejerna verkar friska!