Publicerat Maj 5, 20224 yr Detta är en populär post. Då är den äntligen hemma. Kan som yngst vara 83år. Mycket gott skick och min för en låg summa. Var förbi jaktmarken för en test. 30m frihand med de öppna. Geco Semiauto. Sköt några 5skottare också, dock inte med samma resultat, dock alla inom vita rutan. @Danskenhar sett den i verkliga livet och tyckte den var fin.
Publicerat Maj 5, 20224 yr Författare Just now karelsk blandning sa: Perfekt projekt nu när dämparn blir licens fria. Förberett med vinkelkap och gängsnitt. 😄
Publicerat Maj 6, 20224 yr Författare 38 minutes ago Finn Inge Vidare sa: Tag gärna med denna där när du ska hälsa på Tyko! Ser väldans trevlig ut! Det är tanken.
Publicerat Februari 25, 20233 yr Detta är en populär post. Det här var trevligt. Bidrar med min 410B 1939- samt min MS420
Publicerat Februari 26, 20233 yr Detta är en populär post. Fina bössor. Har själv haft några 22:or innan jag hittade den rätta.
Publicerat Februari 27, 20233 yr Detta är en populär post. Är det en ombyggd 350b? Pangade lite med 410:n igår. Tyvärr inga skadedjur som vågade dyka upp. Köpte ett linsskydd i läder till Zeiss Zielklein, original. Hoppas det kommer i veckan.
Publicerat Mars 7, 20233 yr Detta är en populär post. 19 minutes ago Hipshot sa: Vad har du för skymningsvärde på det där gloröret? Coolt m oldschool! "Som att titta en sotare i arslet efter klockan 9!" Men själva optiken är faktiskt inte att underskatta i dessa gamla förkrigssikten, av vilka jag för nuvarande äger tre stycken (Hensoldt/Zeiss). De är smäckra och smidiga, skarpa ända ut i kanterna och med bra färgåtergivning. I jämförelse med moderna sikten, finns det faktiskt med dess begränsningar många fördelar vid skytteträning. Särskilt i kombination med montagen vilka tillåter skytte med öppna riktmedel utan att dra av kikarsiktet (vilket iofs går, men ändå). Nåja, jag kanske överromantiserar det hela. Men det ligger helt i linje med idioten som köper ett i sig helt opraktiskt linsskydd i läder för 2500kr. 😋 Och ja, det är coolt med oldschool. Och om inte annat är det en rätt så stensäker investering, som dessutom håller ett högt bruksvärde och kommer till användning nu efter jaktsäsongen, just vad de var framtagna för, "Schonzeit".