Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Tikka, Heym eller Mannlicher, eller vad blir det härnäst...

Featured Replies

Publicerat

Jag gillar ju gamla häckar till bössor men tre klass 1:or i 1600-serien är ju både lite överdrivit och trist...

ska därför byta inn6,5:an mot nåt annat. Har känt och klämt på ett flertal och fastnat för tikka m65, heym sr20 och mannlicher luxus. Jagbgillar samtliga fast på olika sätt. Ska främst ha den till bock och smygjakt. det är ju lite olika stil på bössorna men om manstruntar i kolvarnas utformning och snackar ren byggkvalitet, precission samt möjlighet att få tag i reservdelar . Hur hade ni tänkt och valt då? 

Publicerat

Säkert alldeles utmärkta vapen alla tre så jag skulle nog inte oroa mig alltför mycket över byggkvalitet eller reservdelar.

Hade det varit till smygjakt hade jag valt den som var lättast med förutsättning att kolven känns rätt.

Börjar bli rätt less på tyngden i min 6.5x55 vid den jaktformen.

Publicerat
  • Författare
4 hours ago Järven sa:

Säkert alldeles utmärkta vapen alla tre så jag skulle nog inte oroa mig alltför mycket över byggkvalitet eller reservdelar.

Hade det varit till smygjakt hade jag valt den som var lättast med förutsättning att kolven känns rätt.

Börjar bli rätt less på tyngden i min 6.5x55 vid den jaktformen.

Ja det är nog lite så jag känner. Om de är likvärdiga i kvalite så blir det den smidigaste som vinner. I nuläget ligger sr20 nog bäst till. Hanterbar och smidig

• aasenheim changed the title to Tikka, Heym eller Mannlicher, eller vad blir det härnäst...