Publicerat Maj 13, 20224 yr Håller på och supportra en quinnlig skytt på hemmabana med val av extended choker för hennes Benelli M2 comfortech. Benellin verkar ha ett lopp med 18,3 mm och hon har köpt en " Carlsson choke " = Fattigmanna Briley och de chokerna är gjorda med 18,6 lopp i åtanke så längst bak mot ansatskanten är dessa Carlsson 18,65 isch Vilket hade vart fantastiskt om nu inte benellin defakto är 18,3 vilket gör att svärmen gör en rejäl expandering innan den slamrar in i konan igen ... Nån som sitter med Benelli crio plus choker och kan mäta lite ? Det jag avser är Extended choker ..
Publicerat Maj 13, 20224 yr Jag har Teauge, Briley original. Orginal 18,33 Briley 18,43 ,Teauge 18,47
Publicerat Maj 16, 20224 yr Författare På 2022-05-13 at 09:51 hs_merkel sa: Jag har Teauge, Briley original. Orginal 18,33 Briley 18,43 ,Teauge 18,47 Dina orginal är de extended ? , vart ifrån köpte du Briley och Teuage
Publicerat Maj 16, 20224 yr 1 hour ago culot sa: Dina orginal är de extended ? , vart ifrån köpte du Briley och Teuage Orginal är inte Extended, men finns att beställa på den amerikanska marknaden, Trauge köper du i England, Briley i USA. Men frågar du mig är enda vinningen mot orginal att du får ett skydd för Mynningen. Min orginal 3/4sväljer allt! Sällan den skjuter dåligt med något, Teauge måste man svarva lite och Briley med, har fått gjort på både benelli och Beretta
Publicerat Maj 16, 20224 yr Mätte just en crio-plus-vanlig och en crio-plus-extended-original-benelli. Båda har innermått 18.75 precis där choken möter stödkant. Yttermåttet är 19.9 på båda. Det står bara crio på choken men det är crio plus på alla nyare benellisar. Beretta optima plus är samma lika som Benelli crio plus.
Publicerat Maj 17, 20224 yr Författare 18 hours ago hs_merkel sa: Orginal är inte Extended, men finns att beställa på den amerikanska marknaden, Trauge köper du i England, Briley i USA. Men frågar du mig är enda vinningen mot orginal att du får ett skydd för Mynningen. Min orginal 3/4sväljer allt! Sällan den skjuter dåligt med något, Teauge måste man svarva lite och Briley med, har fått gjort på både benelli och Beretta nu är jag lite petig när det kommer till choker och vill ha chokerna bore match och helst max en tiondel större där choke möter lopp. Det för att slippa sk " jug choke effekt " dels att det inte ska samlas mega mkt skit i gropen som blir.
Publicerat Maj 17, 20224 yr Författare 11 hours ago MagnusN sa: Mätte just en crio-plus-vanlig och en crio-plus-extended-original-benelli. Båda har innermått 18.75 precis där choken möter stödkant. Yttermåttet är 19.9 på båda. Det står bara crio på choken men det är crio plus på alla nyare benellisar. Beretta optima plus är samma lika som Benelli crio plus. Vad mäter ditt lopp ? har du ett 18,3-18,4 lopp är det ju bedrövlig passning. En sak är de första Winchoke på 80 tal men nu borde de kunna bättre, att göra choker baserat på det allra grövsta Backbore loppet Beretta har blir aldrig korrekt.
Publicerat Maj 17, 20224 yr Författare På 2022-05-13 at 09:51 hs_merkel sa: Jag har Teauge, Briley original. Orginal 18,33 Briley 18,43 ,Teauge 18,47 Det var bra för att inte säga perfekt passform på orginal choken, Briley okay teuage börjar det bli lite för mkt...
Publicerat Maj 17, 20224 yr Författare Jag har hittat riktiga choker baserad på loppdiameter från italienska Gemeni https://store.geminichokes.com/en/chokes/12-gauge/12-gauge-benelli/12-gauge-benelli-crio-plus-bore-18-30-18-40-rifles-made-after-2007/extended-20-mm-choke-12-gauge#/25-size-lm_038_steel_shot/157-color_coded_band-without_color_coded_band
Publicerat Maj 17, 20224 yr 22 minutes ago culot sa: Vad mäter ditt lopp ? har du ett 18,3-18,4 lopp är det ju bedrövlig passning. En sak är de första Winchoke på 80 tal men nu borde de kunna bättre, att göra choker baserat på det allra grövsta Backbore loppet Beretta har blir aldrig korrekt. Comforten är stämplad 18.3. Skjuter iaf helt ok träffbilder med originalchoker
Publicerat Maj 17, 20224 yr 8 hours ago culot sa: Jag har hittat riktiga choker baserad på loppdiameter från italienska Gemeni https://store.geminichokes.com/en/chokes/12-gauge/12-gauge-benelli/12-gauge-benelli-crio-plus-bore-18-30-18-40-rifles-made-after-2007/extended-20-mm-choke-12-gauge#/25-size-lm_038_steel_shot/157-color_coded_band-without_color_coded_band Blir Gemini i min F16
Publicerat Maj 18, 20224 yr Författare På 2022-05-17 at 10:28 MagnusN sa: Comforten är stämplad 18.3. Skjuter iaf helt ok träffbilder med originalchoker Det gör dom säkert, jag är själv där fast på en tiondel med Winchoke i min Browning . Men det var på 2000 talet Briley började komma med Bore match dvs att dom inte körde efter den största loppdiametern. Nackdelen är att det gärna samlas rejält med skit i " gropen " mellan lopp och choke kona, samt lite sämre bilder. Sen trilla fågel i alla fall men en nörd är en nörd
Publicerat Maj 18, 20224 yr Författare 16 hours ago hs_merkel sa: Blir Gemini i min F16 Jag gillar att dom sätter ut vilken loppdiameter dom är passade efter.