Publicerat Maj 20, 20223 yr Lämnade in en bössa för skrotning idag (hqv 1600) Monterade stocken och underbeslag med magasinlådan på (fast ledat). Lämnade in pipa med mekanism och slutstycke till polisen. Då menade en av handläggarna att de behöver även magasinlådan för att vapnet skulle vara komplett. jag försökte låta tvärsäker och argumenterade för att den inte var det. Jag fick sedan rätt av en annan handläggare som tur var…. för visst hade jag rätt. Så här i efterhand blev jag lite osäker😎
Publicerat Maj 20, 20223 yr Detta är en populär post. Du har HELT RÄTT: Pipa, låda och slutstycke (själva kroppen) är TILLSTÅNDSPLIKTIGA delar, som tillsammans utgör ett LICENSPLIKTIGT VAPEN. Du får tömma vapnet helt på delar, och bara lämna in dessa 3 ovan nämnda. Jag gjorde alltid så (mest för att djävlas) och har haft många längre diskussioner med personen som tog emot delarna. Det finns INGA licenspliktiga träslag eller skruvar i Sverige
Publicerat Maj 20, 20223 yr 1 hour ago Dansken sa: Det finns INGA licenspliktiga träslag eller skruvar i Sverige Schhhs, ge inte politikerna några ideer nu, Svend !
Publicerat Maj 20, 20223 yr Författare 10 hours ago Dansken sa: Du har HELT RÄTT: Pipa, låda och slutstycke (själva kroppen) är TILLSTÅNDSPLIKTIGA delar, som tillsammans utgör ett LICENSPLIKTIGT VAPEN. Du får tömma vapnet helt på delar, och bara lämna in dessa 3 ovan nämnda. Jag gjorde alltid så (mest för att djävlas) och har haft många längre diskussioner med personen som tog emot delarna. Det finns INGA licenspliktiga träslag eller skruvar i Sverige Då tänkte jag alltså rätt för en gång skull. Tänkte väl det.😃
Publicerat Maj 21, 20223 yr 18 hours ago Dansken sa: Du får tömma vapnet helt på delar, och bara lämna in dessa 3 ovan nämnda. Jag gjorde alltid så (mest för att djävlas) och har haft många längre diskussioner med personen som tog emot delarna. Det finns INGA licenspliktiga träslag eller skruvar i Sverige Helt rätt. Varför skulle men skrota delar som kan bli till nytta och glädje för någon annan om man inte vill. FarbrorBlå uppenbarligen pinsamt dåligt uppdaterade eller väldigt politiskt inkorrekta gällande överutnyttjandet av jordens resurser när det gäller vapenbiten. Dags att skicka Kling & Klang på kvällskurs i ämnet återanvändning ? 😁