Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vakjakt, lär den gamla hunden sitta.....

Featured Replies

Publicerat

Låt inte min obefintliga posthistorik avskräcka er, jag är en seriös filur. Jag ska sent om sider komplettera med nattsikte. Min fråga, skall jag behålla befintligt sikte Athlon 2,5-15 och komplettera med forstärkning på befintligt sikte, eller köpa nytt som fungerar både som dag och nattsikte?

Budget 10000 kronor.

Vapnet är en 308w Remington. 

Hur gör man nuförtiden....

Jag sitter på åtel, smyger ej på gärden eller åker och skjuter gris på långa håll. Däremot skjuter jag dov regelbundet på upp till 150 meter, så skottfasthet och hög förstoring är givetvis, som för oss alla, ett skallkrav.

Bitte, Hilfe hilfe, är det enklast att bara köpa ett Parv eller Pard vad det nu heter....

Vänligen

Andreas

Publicerat

Pard är helt klart ett alternativ.

Även en begagnad pulsar kan göra susen.

En frontmonterad ljusförstärkare, så du är du hemma om du håller byssan inskjuten.

Publicerat

Bifaller samt kompletterar med att även ett okulärt monterat behåller bössa å sikte inskjutet, med eller utan förstärkare. Fördelen med okulärt monterat är att har du ex. öppna riktmedel så kan de vara kvar, om det nu så skulle vara fallet (minimalt med ingrepp).  /P

Publicerat

Jag köpte precis en begagnad Sytong HT-66 som enl tester ska vara lika bra som parden, vissa tester ser (för mig) bättre ut men antagligen ganska likvärdig i verkligheten.

För mig verkar det som det bästa sättet att inte betala väldigt mycket för en smidig lösning för åteljakt där jag inte behöver fippla med sikten, skjuta in på nytt hela tiden..osv. Kommer jaga annat med bössan dagtid också. Ska bli intressant att testa, men tror nog säkert det fungerar fullt tillräckligt för åteljakt.

Publicerat
  • Författare

Tackar för tips och engagemang. 

Trevlig helg.