Publicerat Februari 13, 200719 yr Fick av min sambos familj ett skjutstöd i plast i julklapp ??? ;D Tanken var god men trodde nog aldrig i min vildaste fantasi att jag skulle använda nån gång. Laborerade med laddingar till frugans 243a och 30-06a i helgen. Uppenbarligen var sanden inte 100 toor när jag fyllde dom i säckarna så dom var nu som betong i kylan. Min sambo påminde mig då om denna tingest, och vad gör man : Skakade ut den chockröda pjäsen på golvet (väger under 1 kilo) och skruvade ihop den. Lång story kortare, även om justeringen i höjdled är grov och konstruktionen är lite fladdrig i 30-06 skjuter man därifrån riktigt bra. Kommer att ha denna liggandes i bilen för jämnan för snabba provskott. MVH
Publicerat Februari 13, 200719 yr Författare Runt 5-600 spänn på jaguargruppen. Smidig om man inte promt behöver bänkskyttegrejor. MVH
Publicerat April 12, 200719 yr Då kanske man ska införskaffa sig en såndär ändå... Jag har stått och funderat på göra en egen anordning...men man orkar inte för 5-600kr. Och fungerar de dessutom hyggligt så är det väl inget att fundera på. Är själv ingen bänkskytt eller dyligt, men har ändå känt att det vore bra med en såndär pryl vid test av olika laddningar osv.
Publicerat April 14, 200719 yr Författare Då kanske man ska införskaffa sig en såndär ändå...Jag har stått och funderat på göra en egen anordning...men man orkar inte för 5-600kr. Och fungerar de dessutom hyggligt så är det väl inget att fundera på. Är själv ingen bänkskytt eller dyligt, men har ändå känt att det vore bra med en såndär pryl vid test av olika laddningar osv. Den håller ännu och den är ju så snygg ;D MVH
Publicerat April 14, 200719 yr Den håller ännu och den är ju så snygg ;DMVH Såg den där hos Jörgen och just för att den var så snygg köpte jag ingen ;D