Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Redneck-camo

Featured Replies

Publicerat

Gjorde samma sak med min Sako 75:a…

292AF659-3760-4AB2-837E-FDF42D5A49EA.jpeg

Publicerat

Kom ihåg vart du ställer dom nu 😉

Publicerat

Saknas bara sliten Ford F150 pickup från 1970 eller tidigare, duckbill keps, flanellskjorta och slitna snickabyxor jeans så är imagen klar.😂 Pickantinnyrail kanske för att bli mer bubba tactical? 😅

Bränn knickersen och tweedkepsen. På med country o western musiken 😁

Publicerat
23 hours ago charlie sa:

Har en Browning-halvis som jag skjuter förhållandevis bra med. Dedikerad gås/svartfågel m.m-bössa som ska kunna köras över med bilen utan att man börjar gråta. 

Tyckte dock att den behövde lite piff för att passa i gömslet 👍

Några burkar färg från Röda Stjärnan och sen har man en redneck bössa 😃

IMG20220801153230.jpg

IMG20220801153224.jpg

Kanske tagit upp det förut men du använder väl speedload funktionen ? suveränt när man står eller sitter i gömsle.

Publicerat
  • Författare
3 hours ago culot sa:

Kanske tagit upp det förut men du använder väl speedload funktionen ? suveränt när man står eller sitter i gömsle.

Nu är jag ju hyggligt anglofil och därmed konservativ 🤔 men speedloaden är ju lite av Guds gåva till gömsleskytten. 

Det jag skulle vilja ha är att kunna ha två i magget, slutstycket låst och möjligheten att peta i en med speedload när man behöver 👍. Har för mig det finns på Maxusmodellerna

Publicerat

Kan någon förklara vad speedload är? 

Publicerat
26 minutes ago hs_merkel sa:

Kan någon förklara vad speedload är? 

När du petar in en puppa i magget med öppet slutstycke så fixar bössan automagiskt så den hamnar i pipan redo att skjutas 😉

Publicerat
9 hours ago TekDr sa:

När du petar in en puppa i magget med öppet slutstycke så fixar bössan automagiskt så den hamnar i pipan redo att skjutas 😉

👍

Publicerat
11 hours ago charlie sa:

Nu är jag ju hyggligt anglofil och därmed konservativ 🤔 men speedloaden är ju lite av Guds gåva till gömsleskytten. 

Det jag skulle vilja ha är att kunna ha två i magget, slutstycket låst och möjligheten att peta i en med speedload när man behöver 👍. Har för mig det finns på Maxusmodellerna

Vänta nu ! slutstycket låst ?  utan eller med patron i läget ?  tror du blandar ihop den sk " mag cut off"  aktiverar du den så kan du ta ur ett skott och slutstycket lämnas upp hakat, för du sedan fram cut off knappen så kastas en patron upp från magget,   speed load är att du med tom bössa öppet slutstycke för in en patron i magget en bit och släpper den, och då slänger mekanismen upp den i kammaren , man kan göra  4 lagliga skott mkt snabbt på det sättet .

Publicerat
5 minutes ago hs_merkel sa:

👍

Speedload Funktionen kom -53 ,   mag cutoff  kom på trettiotalet .

Idag har Benelli meckat ihop en egen variant som de säljer som tillbehör. 

Publicerat
  • Författare
2 hours ago culot sa:

Vänta nu ! slutstycket låst ?  utan eller med patron i läget ?  tror du blandar ihop den sk " mag cut off"  aktiverar du den så kan du ta ur ett skott och slutstycket lämnas upp hakat, för du sedan fram cut off knappen så kastas en patron upp från magget,   speed load är att du med tom bössa öppet slutstycke för in en patron i magget en bit och släpper den, och då slänger mekanismen upp den i kammaren , man kan göra  4 lagliga skott mkt snabbt på det sättet .

Precis vad jag menade men inte skrev 😂

Finns inte på min vad jag hittat iaf 🤔. Det är ju en Sporting Clays, finns måhända inte på Sporting modellerna 

Publicerat
1 hour ago charlie sa:

Finns inte på min vad jag hittat iaf 🤔. Det är ju en Sporting Clays, finns måhända inte på Sporting modellerna 

Speed load har du väl ?  Mag cutoff låter månne fiffigt om man har jääääävligt bra närminne 😎

Publicerat
6 hours ago charlie sa:

Helt rätt på Sporting Clays modellerna finns det inte cutoff.