Publicerat Februari 13, 200719 yr Har en kirunaslip som är bestyckad med en slipsten för våtslipning samt tidigre en grövre trissa för yxor och annat.. Jag plockade väck den och monterade en annan trissa som jag inte ens vet vad den heter. Det är iaf hårt stoppad filt eller något som man då slipar kniv på.. För att få denna att fungera vettigt så måste man ha någon slippasta eller vax eller något på slipytan. Någon som fattar vad jag är ute efter? Behöver få tag på detta vaxliknande material.. Sen så har jag köpt en rejäl köttkvarn nu > 250 kg kött i timmen fixar den att mala! Ska preimiärköra den i morgon, ska skära ned två rådjur. Mvh!
Publicerat Februari 14, 200719 yr Claes Ohlsson, polerpasta 49:- alt Järnhandeln...lite beroende på vilket mtrl du skall slipa/polera! /Vänligen
Publicerat Februari 14, 200719 yr Författare Knivar!!! Ska inte polera matsilvret alltså.. Kollar Clas Olsson iaf.. Mvh!
Publicerat Februari 14, 200719 yr Författare Wow! Svenska ;D Hittade en brynpasta.. kan det vara det jag ska ha? Fan va knepigt.. Mvh!
Publicerat Februari 14, 200719 yr Sväng in på Järnia i Norrtan, dom har garanterat...så slipper du TäbyC!
Publicerat Februari 14, 200719 yr Wow! Svenska ;DHittade en brynpasta.. kan det vara det jag ska ha? Fan va knepigt.. Mvh! Kolla in på jano, köper det mesta av mitt material där. Även om du inte handlar av dom så får du iaf en koll på vad du behöver. http://www.jano-knives.com/
Publicerat Februari 14, 200719 yr Författare Kollade jano.. såg ärligt talat inte riktigt det jag skulle ha. Får bli en sväng till Norrtälje i morgon. Ska iaf in och köpa gashällen till vårt nya kök! Kul med kök..och nästan gratis :- Mvh!
Publicerat Februari 14, 200719 yr Kollade jano.. såg ärligt talat inte riktigt det jag skulle ha. Får bli en sväng till Norrtälje i morgon. Ska iaf in och köpa gashällen till vårt nya kök! Kul med kök..och nästan gratis :-Mvh! Vet kök är nästan gratis :- Men gråt inte min vän,har läst i nån gammal kokbok som min mor har,fan hette den nu..Inte Kajsa Varg ??? ??? ..nä Jägarfruns kokbok hette den Där finns recept på både grävling och tro det eller inte ...KRÅKA. Köp skitköket,du har i alla fall gratis mat..
Publicerat Februari 14, 200719 yr Författare Gratis vet jag inte men iaf.. skar ned två rådjur ikväll och fick då tillfälle att inviga nya kvarnen.. Herrejävlar vilken kul grej! Man kunde pilla ned väldigt stora stycken kött utan att den ens gick ned i varv man hörde inte ens att den vart ansträngd. Vart inte så mycket malkött, en viss länsjaktvårdskonsulent i Uppsala märkväl hade lyckats pilla hagel i ett halvt rådjur.. Gillar inte hagel kan jag säga! Men det som blev gick sjukt fort att mala iaf ;D Mvh!
Publicerat Februari 14, 200719 yr Vet inte vad du köpt för kvarn,men jag köpte en på Jula,den låter som värsta E4,an men den maler bra. Frugan maler fortare än vad jag knivar i alla fall.. Kul att du hittat bra grejer,alla är värda bra saker,skit skall kastas
Publicerat Februari 14, 200719 yr Författare Köpte kvar från Nima.. motorn är på en kuse så den borde kunna tugga i sig även en seg älg.. Mvh!
Publicerat Februari 15, 200719 yr Författare Nä! Det vart brynpasta i stället på Järnia i Norrtälje. Inte helt säker på att det är rätt kladd men jag ska testa det iaf.. Shit va mycket kul saker det fanns på Järnia! Tur att man hade tight budget annars hade jag kommit hem med ficklampor, pannlampa och div elektriska verktyg.. kanske bäst att tillägga direkt att med elektriska verktyg menar jag då skruvdragare och liknande prylar så även Amakulu förstår ;D Mvh!