Hoppa till innehÄll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋼) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Bockjakten 2022

Featured Replies

Publicerat
2 minutes ago aasenheim sa:

Klart att Ärets bockjakt ska ha en egen trÄd dÀr vi kan dela jaktupplevelser ock lite bilder. SjÀlv hade jag en fantastiskt spÀnnande bockjakt pÄ morgonen och lyckade skjuta en ynklig liteN bock som jag tyckte passade att tas bort. Alltid kul att fÄ skjuta pÄ premiÀren!

F05B9297-CEE6-4C8F-AA86-A2621A163190.jpeg

Grattis till bocken och grattis till ett intressant vapenval, en Krico 902? Hur trivs du med den? Det va min drömbössa under mÄnga Är, blev en Krico 700 DLS istÀllet för mig. 

Publicerat
  • Författare

A

Publicerat
  • Författare
18 minutes ago Joacim sa:

Grattis till bocken och grattis till ett intressant vapenval, en Krico 902? Hur trivs du med den? Det va min drömbössa under mÄnga Är, blev en Krico 700 DLS istÀllet för mig. 

Yes en 902 deluxe. Första jakten med denna bössa. SĂ„ Ă€n sĂ„ lĂ€nge Ă€r den 100 procentig! Trivs med att bra med den i skogen, vĂ€ldigt smidig trots ljuddĂ€mparen. Jag gillar den nĂ€tta framstocken och det ganska fylliga pistolgreppet. Trycket Ă€r betydligt bĂ€ttre Ă€n vad jag Ă€r van vid frĂ„n mina andra bössor. Den har fasta recknagel riktmedel dĂ€r det frĂ€mre gĂ„r att gĂ€nga bort och byta mot ljuddĂ€mpare vilket jag uppskattar. Tror inte det Ă€r original dock. Kalibern Ă€r 30-06. Det Ă€r ju en pipbytare men tyvĂ€rr verkar det inte gĂ„ att hitta nĂ„gra pipor lĂ€ngre, tror inte bössan sĂ„lde sĂ„ bra nĂ€r det begav sig. Det enda jag inte gillar Ă€r att den har magasin. Föredrar ”fast” magasin. FĂ„r se om jag kommer att kunna lev med det. NĂ„vĂ€l trĂ€biten Ă€r snygg ocksĂ„! Skjuter 25mm trĂ€ffbilder med Oryx 11,7.

Publicerat

KvĂ€ll ska jag ut 🙂

Publicerat

HÀr fick jag bara myggbett i morse men gör ett nytt försök i kvÀll, tÀnkte sitta i ett torn med min Thermacell istÀllet för att försöka smygjaga :)

Publicerat

Just ja, ska komma ihÄg thermacellen för en gÄngs skull :;P

Publicerat

Nu börjar jag fÄ riktigt svÄrt att koncentrera pÄ jobb. Ska sticka om 1,5 timme och fixa grejer innan jag ska ut till marken! Ska nog se över packningen istÀllet.....

Publicerat
1 minute ago MarkusR sa:

Jag hade sett fram emot strimlat brynt rÄdjurshjÀrta till kvÀllsmackan men ttsx Àr för brutalt effektiv. DSC_2627.thumb.JPG.84e246e8840154535e7adac4be2e97d6.JPG

Jag fick i alla fall inviga heckpacken jag monterade igÄr.

DSC_2628.thumb.JPG.288e0c77f874939e97d273c7c40ebab3.JPG

Min bock nÀrmast.

TvÄ mindre, bra gjort.

Publicerat
Just now karelsk blandning sa:

TvÄ mindre, bra gjort.

SmĂ„ men jĂ€mna fina sexor, de hade kanske blivit fina med ett par Ă„r till.det fĂ„r vi aldrig veta nu 🙄

Publicerat
  • Författare
2 hours ago MarkusR sa:

Jag hade sett fram emot strimlat brynt rÄdjurshjÀrta till kvÀllsmackan men ttsx Àr för brutalt effektiv. DSC_2627.thumb.JPG.84e246e8840154535e7adac4be2e97d6.JPG

Jag fick i alla fall inviga heckpacken jag monterade igÄr.

DSC_2628.thumb.JPG.288e0c77f874939e97d273c7c40ebab3.JPG

Min bock nÀrmast.

Grattis!

Publicerat
  • Författare
4 hours ago Joacim sa:

SlĂ€nger in en bild hĂ€r med, lite i minsta laget men fick in honom fint pĂ„ lock sĂ„ kunde inte riktigt lĂ„ta bli 🙈20220816_053742.thumb.jpg.c1fa09043684c1f04ab9fc0d2b77f9dd.jpg

Grattis till fin bock!

Publicerat

Jobbat frÄn 7-20 sÄ inte direkt nÄgon jakt hÀr, ÄskovÀder i natt gjorde ju inte direkt att sömnen var god heller.. :blink:

Publicerat

Den va fin @Engelbrekt stort grattis đŸ‘đŸ»

Publicerat
9 hours ago Engelbrekt sa:

JodĂ„, en löpkatt störde min sömn sĂ„ jag gick ut kl 05 för att skendrĂ€nka den med en hink vatten
kollade ut pĂ„ Ă€ngen, dĂ€r stod han redo att att tappa kraften i bogarna.

Inget lockande, bara tidig morgonpromenad i kalsongerna.

3F5E41EC-DB3B-42E6-9C2F-A70D33988424.jpeg

Grattis!:thumbsup:

Publicerat

En lugn kvÀll för mig igÄr, men tvÄ av kamraterna i nya jaktlaget fÀllde varsin bock. SÄ jag fick vara med och studera efterarbetet vilket ÀndÄ kÀnns bra nu inför jag ska ge mig ut ensam hemmavid. 

Vi jobbade dock i slaktboden sÄ det var upphÀngda djur.. Det kan jag vÀl iofs göra hÀr hemma ocksÄ, men ska kika ut nÄtt stÀlle dÀr jag kan hÀnga upp.. köpte ett sÄnt enkelt spel/upphÀngning förut för rÄdjur just sÄ det bör vara ganska smidigt. Ett trÀd eller nÄtt..

_kanske_ blir en tripp ut pÄ egen hand ikvÀll. FÄr se hur jag kÀnner.

Publicerat

Publicerat