Publicerat Augusti 21, 20224 yr blir en efterlängtad resa om en dryg månad, väntat 25 år på att åka till skottland efter kronhjort och då är jag inte ens 40 år fyllda:) funderar mest på kläderna nu, 29 september är väl knappast superkallt i inverness området men däremot kan det ju va blåsigt och regnigt. ska tillägga att jag svettas möjligtvis mer än gemene man och hellre har lite för kallt än för varmt. så här ser klädeslistan ut för tillfället: skor-Lundhags syncro high dubbla sockar Chevalier gaiters vattentäta handskar (genzo, kanske uppdaterar till sealskinz) keps seeland avail jacka (present, hittills oprövad) tröjor, lager på lager ryggsäck, inte bestämt mig än vilken men antagligen en 30l lundhags regnponcho byxorna har jag väldigt svårt för att bestämma mig för gå på membran? isåfall seeland woodcock 2 eller beretta hush pro GTX eller ett par byxor utan membran? isåfall ligger valet mellan fjällräven eller lundhags kör mest med membranlösa chevalier byxor nu men tycker inte dom känns som ett bra alternativ i seriös vandring, det blir ju ändå en 8-9 timmar som det ska vandras i högländerna. har dålig men liten erfarenhet av membranbyxor, har egentligen endast ett par swedteam med membran som jag blir svettig i efter 20m men gore tex ska ju ligga på en annan nivå. tänker mig att gore tex kan visa en fördel med krypning i den våta ljungen och annars i regnväder. har bra erfarenhet av lundhags byxor om än att det börjar bli 6-7 år sen jag handlade med dessa, Makke var modellen på allas läppar då, är det fortfarande samma? finns ju också de som talar sig varma för fjällräven, här har jag ingen erfarenhet alls förutom att jag gillar utseendet. den vaxade ytan är ju lite fuktbeständig men tänker mig att de torkar lite långsammare än lundhags makke t.ex fördelen med dessa är ju att dom visserligen blir genomvåta men torkar väldigt snabbt. hur skulle ni tänkt?
Publicerat Augusti 21, 20224 yr Var där 2016, I November Stövlar, lechameu extra strumpor bytte mitt på dagen. Härkila läder byxor, som man har över stövlarna Härkila gortex jacka Handskar sealskinn Norra Face skaljacka med rejäl vattenpelare Underställ Keps/mössa Handkikare 10x42 i sele Vattenflaska i plast!!!! Hade en 25l väska med en fleece tröja strumpor,och mat Frun hade samma,förutom kängor, Snö,regn,sol och vind. Frös en dag bara